با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، کسب و کارها به سمت آنلاین شدن و فروش غیرحضوری در حرکت هستند. داروخانه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و میتوانند به راحتی کسب و کار خود را غیرحضوری و مجازی کنند. اگر بخواهیم به سوال “آیا راه اندازی داروخانه اینترنتی قانونی است؟” پاسخ بدهیم باید بگوییم بله قانونی است. شما به راحتی با دریافت مجوز لازم میتوانید فروشگاه اینترنتی داروخانه خود را ایجاد کنید و فروش بسیار بیشتری نسبت به شعبه فیزیکی تجربه کنید. در ادامه در مورد چالش ها و فرصت های فروش این حوزه صحبت خواهیم کرد.

راه اندازی داروخانه آنلاین

راه اندازی داروخانه آنلاین | چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو

همانطور که گفتیم با افزایش استفاده از اینترنت ، بازار داروخانه های آنلاین به یکی از جذابترین حوزه های تجارت الکترونیک تبدیل شده است. امروزه کاربران به لطف وجود ویزیت آنلاین ، مشاوره های پزشکی و… ، نیاز های پزشکی و بعضا درمانی خود را تا حد امکان غیرحضوری برطرف میکنند ، از طرفی کاربران داروهای موردنیاز خود را ابتدا در گوگل جستجو میکنند تا در مورد آن اطلاعاتی بدست آورند. در این میان با ساخت فروشگاه اینترنتی داروخانه میتوانید جامعه بزرگی از کاربران را به سمت فروشگاه مجازی خود جذب کنید. کاربران با ورود به سایت شما علاوه بر دریافت اطلاعات موردنیاز دارو ، به راحتی خرید خود را انجام می دهند. ایجاد فروشگاه اینترنتی همواره فرصت های بی نظیری را برای کسب درآمد صاحبان مشاغل فراهم میکند که برخی از انان عبارتند از :

  • دسترسی گسترده به مشتریان
  • سهولت و راحتی کاربران در خرید
  • افزایش رضایت مشتریان
  • دریافت سفارش 24 ساعته
  • پتانسیل رشد و فروش بالا
  • هزینه کمتر پرسنل

در کنار این مزیت ها داروخانه مجازی با چالش هایی روبرو است که مهمترین آنها عبارتند از :

  • محدودیت در فروش داروهایی که نیازمند نسخه پزشک هستند ( فروش محدود به دارو های بدون نسخه یا OTC)
  • دریافت مجوز فروش اینترنتی دارو
  • نیازمند شعبه حضوری و داشتن مجوز تاسیس داروخانه

البته این موارد امروزه دیگر چالش به حساب نمی آیند. با تصویب طرح فروش اینترنتی دارو از طریق سکو ها در فروردین سال 1403 ، سکو ها ، داروهای بیماران را از داروخانه ها تهیه کرده و به دست آنان میرسانند ، با تصویب این طرح عملا “محدودیت فروش دارو های نیازمند نسخه” از بین میروند. به لطف این طرح هم دارو به بدست مصرف کننده میرسد ، هم داروخانه سود خود را از فروش این داروها کسب میکند. چالش دیگر بحث دریافت مجوز فروش اینترنتی و تاسیس داروخانه است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

سود داروخانه چند درصد است

داروخانه اینترنتی چقدر درآمد دارد ؟

اگر هنگام گشت و گذار در خیابان به فروشگاه ها دقت کرده باشید ، متوجه میشوید که داروخانه های زیادی در سطح شهر تاسیس و راه اندازی شده اند. علت این است که داروها ، مکمل ها و ویتامین ها جزو یکی از نیازهای اساسی جامعه است. به عنوان مثال برخی افراد به دنبال مولتی ویتامین های خارجی و خاص و برخی به دنبال ایرانی و ارزان تر هستند؛ به همین دلیل اگر محصولات داروخانه شما تکمیل باشد، افراد زیادی برای خرید محصول موردنیاز خود به داروخانه شما مراجعه میکنند. حتی شما را به عنوان فروشگاهی با محصولات موجود و بروز به اطرافیان خود معرفی میکنند که باعث افزایش مشتریان و همچنین افزایش فروش خواهد شد.

حال تصور کنید داروخانه شما در دسترس تمام مردم کشور باشد! اگر فروشگاه اینترنتی داروخانه داشته باشید و کاملترین محصولات دارویی را داشته باشید ، سود شما چقدر است؟ باید بگوییم به طور میانگین سود داروخانه های شبانه روزی چیزی حدود 100 تا 200 میلیون تومان در ماه است که با فروش اینترنتی این عدد بیشتر هم خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ مجوز فروش اینترنتی داروخانه

قبلتر گفتیم که تاسیس داروخانه با چالش هایی مواجه اند که امروزه این چالش ها کمرنگ تر شده اند.در مورد از بین رفتن محدودیت فروش داروهای با نسخه صحبت کردیم. به سراغ چالش بعدی میرویم ؛ مراحل تاسیس داروخانه چیست ؟

تاسیس داروخانه

  • شرط داشتن حداقل امتیاز متناسب با هر شهر ( رشته و مقطع مدرک تحصیلی ، بومی بودن ، ایثارگری؛ از عوامل موثر در میزان امتیاز برای تایید صلاحیت هستند.)
  • امتیاز مدرک تحصیلی
    امتیاز 500 با مدرک دیپلم
    امتیاز 600 با مدرک دانشگاهی برای رشته های غیر علوم پزشکی
    امتیاز 800 با مدرک کاردانی و کارشناسی در رشته های علوم پزشکی
    امتیاز 1000 با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های علوم پزشکی
    امتیاز 1600 با مدرک کارشناسی داروسازی
    امتیاز 1750 با مدرک کارشناسی ارشد داروسازی
    امتیاز 2000 با مدرک دکترای عمومی داروسازی
    امتیاز 2200 با مدرک دکترای تخصصی داروسازی با پایه داروسازی

شما میتوانید با مراجعه به سامانه مدیریت امور داروخانه و جستجو شهر از حداقل امتیاز شهر خود مطلع شوید

  • ثبت نام در سامانه مدیریت امور داروخانه و بارگزاری مدارک مورد نیاز
  • در نهایت دریافت مجوز تایید و احراز صلاحیت

چطور فروشگاه اینترنتی داروخانه بسازیم؟

ساخت سایت فروشگاهی داروخانه

ساخت سایت فروشگاهی داروخانه

اگر داروخانه دارید و به فکر گسترش کسب و کار و افزایش فروش محصولات هستید ، ساخت فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین راه ها است. ساخت سایت فروشگاهی داروخانه به کمک فروشگاه ساز وب از تو نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد و شما تنها با دریافت نماد اعتماد ، درگاه پرداخت و یک دامنه میتوانید فروشگاه اینترنتی خود را تاسیس کنید.البته کار از این هم ساده تر است، در پلن حرفه ای کارشناسان ما با دریافت مجوز های لازم یک سایت آماده فروش به شما تحویل میدهند. به لطف فروشگاه ساز وب از تو شما یک سایت حرفه ای با امکاناتی از قبیل :

  • درگاه پرداخت مستقیم
  • نماد اعتماد الکترونیکی
  • اتصال به ترب
  • سئو خودکار
  • همکاری در فروش
  • مدیریت آسان محصولات و سفارشات
  • ایجاد کد تخفیف
  • چت آنلاین

در ضمن، استفاده از تمام ویژگی های فروشگاه ساز وب از تو، برای ۱۴ روز رایگان است. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش امکانات و تعرفه ها مراجعه کنید.

 

طراحی سایت داروخانه چه مراحلی دارد؟
به کمک فروشگاه ساز وب ازتو میتوانید سایت داروخانه طراحی کنید. همچنین با دریافت نماد اعتماد ، درگاه پرداخت و اتصال به ترب فروش خود را آغاز کنید.
هزینه طراحی سایت داروخانه چقدر است؟
درصورت طراحی سایت داروخانه به کمک وب از تو هزینه پایه سالیانه سایت فروشگاهی آماده فروش 1.85 میلیون تومان است.
مراحل ساخت سایت فروش داروخانه چیست؟
شما میتوانید به راحتی و با صرف کمترین زمان ممکن سایت فروش داروخانه خود را بسازید.
‫5/5 ‫(1 نظر)