نماد اعتماد الکترونیکی (یا همان Enamad) نشان دهندهی اعتبار و ایمنی یک وبسایت یا سرویس آنلاین است. این نمادها به منظور افزایش اعتماد کاربران به وبسایتها و تراکنشهای اینترنتی مورد استفاده قرار میگیرند. وظیفه اصلی نمادهای اعتماد الکترونیکی ارائه اطلاعاتی در مورد هویت و اعتبار صاحب وبسایت و همچنین ایجاد اتصال امن بین کاربر و سرویس دهنده است.
مزایای نماد اعتماد الکترونیکی (Enamad):
- افزایش اعتماد کاربران: نماد اعتماد الکترونیکی نشان میدهد که وبسایت یا سرویس آنلاین مورد تأیید ارگانهای معتبر قرار گرفته است. این امر به کاربران اعتماد بیشتری به سرویس یا فروشگاه اینترنتی شما میدهد.
- افزایش فروش: وجود نماد اعتماد الکترونیکی میتواند به افزایش تراکنشهای آنلاین و فروش کمک کند. کاربران احتمالاً ترجیح میدهند از سرویسها و فروشگاههایی خرید کنند که نشان دهنده امنیت و اعتماد هستند.
- حفاظت از اطلاعات حساس: گواهی SSL یکی از انواع نماد اعتماد الکترونیکی است که اتصال امن بین کاربر و سرور فراهم میکند. این امر به حفاظت از اطلاعات حساسی که کاربران وارد میکنند، مانند اطلاعات کارت اعتباری، کمک میکند.
- بهبود جایگاه در موتورهای جستجو: موتورهای جستجو مانند Google از وجود نمادهای اعتماد الکترونیکی برای ارزیابی اعتماد و اعتبار وبسایتها استفاده میکنند. وجود چنین نمادی میتواند به بهبود رتبهبندی وبسایت در نتایج جستجو کمک کند.
- رقابتی تر بودن: در بازار رقابتی امروزه، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی میتواند از شما به عنوان یک کسب و کار معتبر و اعتباری جلب توجه کاربران کند.
- پیشگیری از تقلب: نمادهای اعتماد الکترونیکی به کاهش تقلب و سوءاستفادهها در فضای آنلاین کمک میکنند. کاربران بهترین امکانات امنیتی را از سرویسهایی که این نمادها را دارند، انتظار میدهند.
- حفظ سلامت کسب و کار: در صورتی که کسب و کار شما دچار نقضها یا مشکلات امنیتی شود، نماد اعتماد الکترونیکی میتواند به سلامت کسب و کار و جلب اعتماد مجدد کاربران کمک کند.
چرا باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشیم؟
داشتن نماد اعتماد الکترونیکی برای وبسایت یا کسب و کار آنلاین امری بسیار حیاتی و دارای مزایا و دلایل بسیاری است که نباید نادیده گرفته شود. علاوه بر این، برای اتصال به موتورهای جستجوی کالا (مانند ترب و ایمالز) و فعالسازی درگاه پرداخت الکترونیکی، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی اجتنابناپذیر است. در ادامه، آموزش تصویری و قدم به قدم دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را در پنل جدید سایت اینماد به شما آموزش می دهیم.
راهنمای تصویری دریافت اینماد جدید (نماد اعتماد الکترونیکی)
دریافت نماد اعتماد الکترونیک با استفاده از سامانه جدید اینماد،به دلیل یکپارچه سازی اطلاعات امری بسیار ساده و روان می باشد. مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید تا نماد اعتماد الکترونیکی سایتتان را دریافت کنید.
ثبت نام و ورود به سایت اینماد |
1- در ابتدا وارد سایت اینماد شوید و از طریق منوی سمت راست سایت، روی ثبت نام و دریافت اینماد کلیک کنید.
2- در صفحه جدید برروی یکی از لینک های سامانه کلیک کنید
3- در این مرحله روی دکمه “ورود از طریق دولت من” کلیک کنید.
3- برای شروع کار، شماره تلفن همراه و کد امنیتی را وارد کنید و برروی ارسال رمز یکبار مصرف کلیک کنید.
4- کدی به تلفن همراه شما ارسال میشود ، ان را وارد کنید تا احراز هویت شوید.
(توجه: اگر قبلا در سامانه دولت من ثبت نام نکردید، کافیست تلفن همراه ، تاریخ تولد و کد ملی را وارد کنید و ثبت نام را کامل کنید.)
5- پس از وارد کردن رمز یکبار مصرف ، به صورت خودکار وارد پنل اینماد خود می شوید.
احراز هویت و دریافت اینماد | نماد اعتماد
1- پس از ورود به پنل مدیریت اینمادتان، از بخش داشبورد ، برروی “ایجاد کسب و کار جدید” کلیک کنید
2- در مرحله دوم اطلاعات هویتی شما از سامانه دولت من استعلام گرفته شده است. اطلاعات خود را بررسی کنید و در صورتی که اطلاعات مورد تایید شماست روی دکمه ی مرحله بعد کلیک کنید.
3- در مرحله سوم باید اطلاعات مربوط به کسب و کارتان (سایتتان) را وارد کنید.
- در قسمت اول این صفحه برای دریافت نماد اعتماد ستاره دار روی گزینه “هیچکدام (اینماد معمولی)” کلیک کنید و دکمه ی ثبت را بزنید.
- در قسمت دوم این صفحه باید آدرس سایتتان را بدون https , http وارد کنید و سپس روی دکمه ی ثبت کلیک کنید. (مثلا webazto.ir)
- در قسمت سوم این صفحه نام کسب و کار (سایتتان) را باید به فارسی و انگلیسی وارد کنید و سپس روی دکمه ی ثبت کلیک کنید.
پس از انجام این سه گام، روی دکمه ی مرحله بعد کلیک کنید.
4- در مرحله چهارم شما باید با یکی از روش های گفته شده، سایت خود را احراز هویت کنید. یعنی باید به سایت اینماد ثابت کنید که شما مدیر سایت هستید.
اگر سایت خود را با فروشگاه ساز وب از تو ایجاد کرده اید، می توانید احراز هویت سایت را با متاتگ اینماد انجام دهید. در غیر این صورت اگر دانش فنی ندارید با یک فرد متخصص مشورت کنید تا متاتگ را در head سایت شما قرار دهد.
برای احراز سایت با متاتگ اینماد، مراحل زیر را طی کنید:
– متاتگ مشخص شده را کپی کنید.
– وارد ادمین پنل سایت خود شوید.
– از طریق منو روی “تنظیمات سایت” و سپس روی “نماد اعتماد” کلیک کنید تا وارد صفحه ی نماد اعتماد شوید.
– متاتگی که کپی کردید را در بخش مشخص شده وارد کنید و روی دکمه ی “ثبت اطلاعات” کلیک کنید.
– حالا به سامانه اینماد برگردید و روی دکمه ی “تایید متاتگ” کلیک کنید تا احراز هویت سایت شما انجام شود.
– احراز هویت سایت شما انجام شد. حالا روی دکمه ی مرحله بعد کلیک کنید.
5- در مرحله پنجم شما باید مشخص کنید که در چه شاخه ای فعالیت می کنید.
به عنوان مثال اگر کسب و کار شما تجهیزات دیجیتال می باشد، در قسمت سرچ صفحه رایانه یا تجهیزات را تایپ کنید و گروه و زیر گروه دقیق کسب و کارتان را انتخاب کنید و سپس در جدول پایین صفحه، دکمه ی “افزودن” کلیک کرده و درنهایت روی دکمه ی “مرحله بعد” کلیک کنید.
توجه: اگر کسب و کارتان را در این قسمت نتوانسید پیدا کنید، نزدیک ترین شاخه به کسب و کارتان را وارد کنید.
6- در مرحله ششم باید اطلاعات تماس و اطلاعات مکان کسب و کارتان را وارد کنید.
مطابق تصویر زیر نیاز است تا ایمیل ، تلفن ثابت و ادرس خود را جهت احرازهویت وارد کنید. در صورتی در مراحل قبل اینماد بدون ستاره را برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید ، نیازی به وارد کردن شماره تلفن ثابت و ادرس نیست. برای احراز هویت اینماد ستاره دار مراحل زیر را دنبال کنید :
احراز ایمیل:
در بخش اول پست الکترونیکی (ایمیل) خود را وارد کرده و سپس روی دکمه ی “ثبت” کلیک کنید تا کد احراز به ایمیل شما ارسال شود.
ایمیل خود را بررسی کرده و کد تاییدی که از سمت اینماد ارسال شده است را در قسمت “شناسه احراز ایمیل” وارد کنید و روی دکمه ی “احراز پست الکترونیکی” کلیک کنید.
احراز تلفن ثابت:
در بخش بعدی تلفن ثابت فروشگاهتان را وارد کنید و روی دکمه ی “ثبت” کلیک کنید. (اگر کسب و کارتان فروشگاه حضوری و فیزیکی ندارد شماره تلفن خانه محل سکونت را وارد کنید.). کد اعلام شده را در کادر مربوطه وارد کنید تا احراز سنجی انجام شود
احراز کدپستی:
در بخش بعدی کد پستی محل کسب و کارتان را وارد کنید و روی دکمه ی “ثبت” کلیک کنید. آدرس شما مطابق با کد پستی وارد شده از سامانه استعلام گرفته میشود ، در صورت تایید ادرس برروی مرحله بعد کلیک کنید.
توجه: اگر کسب و کارتان فروشگاه حضوری و فیزیکی ندارد کد پستی خانه محل سکونت را وارد کنید.
7- در این مرحله پس از مطالعه متن تعهد نامه به پایین تعهدنامه رفته و گزینه ی “اطلاعات تعهدنامه را به صورت کامل مطالعه کردم و با آگاهی کامل مفاد آن را می پذیرم” تیک بزنید و روی دکمه ی “مرحله بعد” کلیک کنید.
8- در مرحله بعد می بایست تعرفه ثابت را برای اینماد پرداخت کنید. پس از پرداخت صفحه به صورت زیر در می آید و باید روی دکمه ی “مرحله بعد” کلیک کنید.
9- در این قسمت نماد اعتماد الکترونیکی شما اماده است. تنها نیاز است ان را در وبسایت فروشگاهی خود قرار دهید
کد اینماد را باید در footer سایت خود قرار دهید. اگر دانش فنی ندارید از یک متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.
اگر سایتتان را با فروشگاه ساز وب از تو ایجاد کردید، مراحل زیر را برای قرار دادن کد اینماد در سایت انجام دهید:
- از بخش عملیات پایه ، برروی مدیریت کسب و کار کلیک کنید
- در این قسمت برروی جزئیات کلیک کنید
- صفحه زیر برای شما نمایش داده میشود
- در انتهای صفحه کد اینماد را میتوانید مشاهده کنید
- ان را کپی کنید و در قسمت “اسکریپت نماد اعتماد” در پنل کاربری خود وارد کنید.
پس از انجام این مراحل، نماد اعتماد الکترونیکی در سایت شما بارگزاری می شود و می توانید آن را مشاهده کنید.
وب از تو
اگر تازه به فکر ساخت سایت فروشگاهی افتاده اید و می خواهید به سرعت و در کمترین زمان و بهترین هزینه صاحب سایت خودتون بشید، پیشنهاد ما به شما ساخت سایت با فروشگاه ساز وب از تو می باشد. پس از ساخت سایت فروشگاهی تان در وب از تو می توانید آن را در سریع ترین زمان و بدون دردسر، امکانات مورد نظرتان را فعال سازی کنید.
از جمله ویژگی های فروشگاه ساز وب از تو:
- هزینه پایین ساخت سایت
- تست رایگان 14 روزه سایت
- سرعت بالای سایت و سئو حرفه ای
- مدیریت راحت سایت با موبایل و لپتاپ
- اتصال به دامنه اختصاصی
- پشتیبانی رایگان و دائمی
- و کلی امکانات و قابلیت های دیگر …
عالی، توضیحات کامل و مفید بود.
سپاسگزارم