امروزه با گسترش فعالیت های اینترنتی و افزایش تمایل مردم به خرید اینترنتی ، پشتیبانی آنلاین فروشگاه ها به یکی از مهمترین بخش های کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است. پاسخگویی تلفنی به همه مشتریان کار زمانبر و نیازمند نیروهای انسانی زیادی است به همین دلیل سرویس های چت آنلاین پشتیبانی و پاسخگویی به کاربران را بسیار راحتتر کرده است. با ما همراه باشید تا هرچیزی که نیاز است را در مورد چت بات ها بدانید.

چت آنلاین چیست و چرا برای کسب و کار ها مفید است؟

چت آنلاین ابزاری است که به کسب وکارها این امکان را می دهد که با مشتریان خود به صورت زنده و در لحظه ارتباط برقرار کنند. این ابزار می تواند به شکل متن، صدا یا تصویر باشد و به مشتریان کمک می‌کند تا سوالات خود را بپرسند، مشکلات خود را حل کنند و حتی خرید خود را تکمیل کنند. چت آنلاین میتواند فرایند پاسخگویی به کاربران را ساده و اسان کند و همچنین زمان انتظار مشتریان و کاربران را برای دریافت پاسخ به حداقل برساند.

مزایای چت آنلاین برای کسب وکارها

همانطور که گفتیم به وسیله چت انلاین کاربران میتوانند با انواع پیام های متنی ، تصویری ، صوتی با پشتیبانی فروشگاه در ارتباط باشند. چت های انلاین میتوانند فواید زیادی برای صاحبان کسب و کار ها داشته باشند، ازجمله مزایای چت آنلاین برای فروشگاه های اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش تعامل با مشتریان
  • افزایش رضایت مشتری
  • کاهش زمان پاسخگویی به کاربر
  • افزایش فروش و تبدیل بازدید کننده های بالقوه به مشتری
  • صرفه جویی در هزینه ها

چگونه چت آنلاین به کاهش نرخ رها کردن سبد خرید کمک می کند؟

به کمک استفاده از سرویس های چت آنلاین ، بازدیدکنندگان و مشتریان شما میتوانند به راحتی با کارشناسان و پشتیبانی فروشگاه شما ارتباط برقرار کنند. به کمک این سرویس ها ، کاربران سوالات خود را مطرح میکنند و در کمترین زمان راهنمایی لازم درمورد محصولات مدنظر را دریافت میکنند. حتی در صورتی که مشکلی هنگام خرید از فروشگاه شما اتفاق بیفتد به سرعت گزارش آن را دریافت میکنید. به لطف ویژگی های زیر ابزار های چت آنلاین باعث افزایش فروش محصولات فروشگاه اینترنتی شما میشوند:

  • ارائه راهنمایی به کاربران در لحظه
  • حل مشکلات پرداخت و ثبت سفارش
  • ارائه خدمات پشتیبانی بیشتر به کاربران
  • افزایش اعتماد مشتریان
  • افزایش رضایت از خرید

معرفی بهترین ابزارهای چت آنلاین

اگر شما هم صاحب کسب و کار آنلاین هستید و علاقمند به فعالسازی سرویس های چت آنلاین برای سایت فروشگاهی خود شده اید این بخش مخصوص شماست!

به طور کلی سرویس های چت زیادی در دنیا وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید. سرویس های چت  آنلاین در انواع رایگان و غیررایگان و با امکانات متنوع وجود دارند. شما بایستی با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین سرویس آنلاین چت را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای چت آنلاین ایرانی و خارجی میپردازیم؛

 Tawk.to

یکی از محبوب ترین ابزارهای چت آنلاین است که به کسب وکارها اجازه می دهد به طور رایگان با بازدیدکنندگان وب سایت خود ارتباط برقرار کنند.

مزایا:

  • رایگان بودن: تمامی ویژگی های اصلی بدون هزینه ارائه می شود
  • پشتیبانی چند زبانه: از جمله زبان فارسی
  • پنل مدیریت کارآمد: امکان مشاهده بازدیدکنندگان زنده، تاریخچه چت ها و تحلیل داده ها
  • اپلیکیشن های موبایل: برای iOS و Android

معایب:

  • ویژگی های پیشرفته پولی: برخی از ویژگی ها نیاز به پرداخت هزینه دارند
  • پشتیبانی محدود در نسخه رایگان

 Crisp

ابزار چت آنلاین دیگری است که ویژگی های پیشرفته ای را برای بهبود ارتباط با مشتریان فراهم می کند.

مزایا:

  • رابط کاربری جذاب و کاربرپسند
  • ویژگی های پیشرفته: چت بات ها، ادغام با ایمیل و پیامک
  • پشتیبانی چند زبانه
  • تحلیل و گزارش دهی جامع
  • اپلیکیشن های موبایل: برای iOS و Android

معایب:

  • هزینه: بسیاری از ویژگی ها نیاز به اشتراک پولی دارند
  • پیچیدگی: ممکن است برای برخی کاربران پیچیده تر باشد
  • باگ : ریسپانسیو نبودن کریسپ در موبایل برای زبان فارسی

گفتینو

گفتینو یک ابزار چت آنلاین ایرانی است که به‌طور خاص برای بازار ایرانی طراحی شده است.

مزایا:

  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی
  • بسته پایه رایگان
  • رابط کاربری بومی و ساده
  • پشتیبانی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در ایران

معایب:

  • ویژگی‌های محدود در نسخه رایگان
  • عدم ارسال اعلان در اپلیکیشن به هنگام شروع چت توسط کاربر سایت
  • اپلیکیشن گفتینو دارای باگ های متعدد و دردسر ساز می‌باشد
  • محدودیت در ادغام با برخی پلتفرم‌های بین‌المللی

رایچت

رایچت نیز یک ابزار چت آنلاین ایرانی است که امکانات متنوعی برای پشتیبانی و ارتباط با مشتریان فراهم می‌کند.

مزایا:

  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی
  • رابط کاربری کاربرپسند.
  • پشتیبانی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در ایران
  • امکانات تحلیلی خوب

معایب:

  • هزینه: برخی ویژگی‌ها نیاز به اشتراک پولی دارند
  • قیمت بالا
  • فاقد نسخه رایگان می‌باشد

بررسی انواع چت آنلاین در یک نگاه

 

بررسی انواع چت آنلاین در یک نگاه
پلتفرم/ویژگی هزینه نسخه موبایل (Android, iOS) رابط کاربری ریسپانسیو پشتیبانی از زبان فارسی
Crisp رایگان با امکانات محدود دارد ساده در نسخه موبایل و زبان فارسی (ریسپانسیو نیست) دارد
Tawk.to کاملا رایگان دارد نسبتا پیچیده دارد دارد
گفتینو رایگان با امکانات محدود دارد نسبتا پیچیده دارد دارد
راچت فاقد نسخه رایگان دارد ساده دارد دارد

 

راهنمای کامل راه اندازی چت آنلاین برای فروشگاه های اینترنتی

تا اینجای کار در مورد نحوه کار ، مزایا و انواع سرویس های چت انلاین و مقایسه آن صحبت کردیم. همچنین درباره اهمیت و نقش چت آنلاین در فروشگاه اینترنتی و افزایش رضایت مشتریان و افزایش فروش نیز نکاتی را بیان کردیم. در ادامه با راهنمای کامل راه اندازی چت آنلاین ما همراه باشید.

چگونه چت آنلاین راه اندازی کنیم؟

  • برای راه اندازی چت آنلاین مراحل زیر را باید طی کنید:
  • ثبت نام در پنل کاربری سرویس چت آنلاین

  • ورود به صفحه داشبورد

  • وارد کردن دامنه فروشگاه اینترنتی خود

  • دریافت اسکریپت اختصاصی چت آنلاین

  • وارد کردن اسکریپت در پنل فروشگاه اینترنتی خود

این راهنما مربوط به چت آنلاین تاک تو (Tawk.to) است. برای باقی پلتفرم ها نیز این مراحل مشابه است.

درصورتی که کسب و کار فیزیکی و یا کسب و کار خانگی دارید و به فکر ساخت فروشگاه اینترنتی افتاده اید ، میتوانید به کمک فروشگاه ساز وب از تو در کمتر از 3 دقیقه و با امکانات متنوع فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. با استفاده از پلن حرفه ای تمامی مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی توسط کارشناسان وب ازتو انجام خواهد شد و درنهایت یک سایت اماده فروش تحویل خواهید گرفت.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دسته بندی شده در: