طرح صیانت از فضای مجازی کلیک خورد؟

امروزه بحث طرح صیانت و فیلترینگ اینستاگرام بسیار داغ است. قطعا شما هم به عنوان یکی از کاربران اینستاگرام در هفته‌های اخیر متوجه کندی سرعت در مشاهده و یا آپلود فیلم‌ها و عکس‌ها شده‌اید. این اختلال‌ها در اینستاگرام، احتمال فیلتر شدن این پلتفرم را افزایش داده است.

  • مصطفی آرانی، خبرنگار، در گزارشی این طور نقل می‌کند:

به شما می‌گویند اینترنت مشکلی ندارد یا سرعتش کم نشده یا مشکل این است که شبکه خانگی را توسعه ندادیم ولی خوب می‌دانند چه کرده‌اند. اینستاگرام را این‌طوری دارند فیلتر می‌کنند.

با وجود راه‌های بسیار برای عبور از فیلترینگ، یک رسانه اجتماعی تا زمانی محبوبیت خواهد داشت که به راحتی در دسترس باشد و عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند. نمونه‌ای موفق از بستر‌هایی که فروشندگان برای فروش آنلاین خود انتخاب کرده بودند، تلگرام بود. که با توجه به مصاحبه‌ای از محمدعلی وکیلی (یک عضو هیات رئیسه مجلس) تلگرام در ایران پس از فیلترینگ ریزش 10 تا 15 میلیون نفری داشته داشته است.

قبل از فیلترینگ حجم دسترسی به تلگرام در کشور حدود ۴۰میلیون نفر بود، تعداد کاربران تلگرام پس از اعمال فیلتر به ۲۵ تا ۳۰میلیون نفر رسیده است.

البته کاربران برای عبور از فیلترینگ از راه‌های متنوعی استفاده می‌کنند، اما بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین مجبور به تعطیل کردن کسب و کار اینترنتی خود شدند و یا به اینستاگرام روی آوردند و اکنون خبر‌هایی از فیلترینگ اینستاگرام به گوش می‌رسد.

ادامه حیات فروشگاه‌های اینستاگرامی پس از فیلترینگ

یکی از راهکارهای جلوگیری از ضرر و زیانهای ناشی از فیلترینگ و حفظ فروش آنلاین داشتن وبسایت اختصاصی است.

از جمله مزایای وب‌سایت عبارت‌اند از :

  1. حاشیه امنیت و حفظ فروش آنلاین در صورت فیلترینگ
  2. جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی
  3. راه‌های بازاریابی و افزایش فروش متنوع
  4. افزایش اعتماد مشتریان و امنیت فروشگاه و روند پرداخت
  5. غیره.

تیم  وب از تو در همین راستا برای گسترش فروشگاه‌های اینستاگرامی پلتفرم فروشگاه ساز وب از تو را ارائه داده است؛ که بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و هزینه‌های زیاد، وبسایت اختصاصی خود را داشته باشند.