با پیشرفت روز افزون استفاده کاربران از فضای مجازی و تمایل آنها به خرید آنلاین بجای خرید حضوری، صاحبان کسب و کارها بیشتر به اهمیت ایجاد وب سایت برای کسب و کارشان پی برده اند. این در حالی است که هزینه ی راه اندازی وب سایت بسیار زیاد است و از طرفی دانش کافی برای  انجام این کار را ندارند. این موضوع باعث شده تا اکثر صاحبان کسب و کار قید راه اندازی وب سایت را بزنند. فروشگاه سازها با هدف طراحی راحت و سریع فروشگاه اینترنتی ایجاد شده اند. با استفاده از فروشگاه سازها می توانید در کمترین زمان ممکن و بدون دانش فنی، سایت اینترنتی کسب و کار خود را ایجاد کنید. در این مقاله، به معرفی کامل فروشگاه ساز و ویژگی های یک فروشگاه ساز خوب می پردازیم:

فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز پلتفرمی است که تمامی فعالیت های مربوط به ساخت یک فروشگاه آنلاین را انجام می دهد. معمولا فروشگاه سازها، توسط افرادی مورد استفاده قرار می گیرند که نمی خواهند هزینه زیادی بابت ثبت سایت پرداخت کنند و یا نیروی متخصص برای پشتیبانی وب سایت ندارند.

فروشگاه های اینترنتی، در سال های اخیر با خودکار کردن روند فروش، خدمت بزرگی به فروشگاه داران کرده اند.از طرفی در این مدت، فروشگاه سازهای زیادی به وجود آمده اند که بسیاری از آن ها امکاناتی که یک فروشنده لازم دارد، را ندارند.

یک فروشگاه ساز خوب باید چه امکاناتی داشته باشد؟!

یک فروشگاه ساز مناسب، باید حداکثر امکانات برای برآورده کردن انتظارات صاحب کسب و کار و مشتری از یک فروشگاه اینترنتی را داشته باشد. این امکانات شامل موارد زیر است :

  • امکان ایجاد و دسته بندی بی نهایت محصول

محدودیت در ایجاد محصولات در بیشتر فروشگاه سازها، باعث شده تا اکثر صاحبان کسب وکار از استفاده از فروشگاه سازها منصرف شوند. از طرفی، یکی از مهمترین فاکتور های فروشگاه انلاین داشتن نظم و ترتیب است. وقتی دسته بندی های مرتبط برای محصولات خود در نظر بگیرید، مشتریان به راحتی به محصولات شما دسترسی پیدا می کنند و تجربه خرید بهتری خواهند داشت.

  • درگاه پرداخت مستقیم

در چند سال اخیر، اکثر مردم پرداخت های بانکی خود را با کمک اینترنت انجام می دهند. فروشگاه سازی که انتخاب می کنید، باید قابلیت اتصال به درگاه بانکی را داشته باشد. داشتن درگاه پرداخت مستقیم، به مشتری این اعتماد را می دهد که خریدش با حاشیه امنیتی بسیار بالایی انجام خواهد شد.

  • امکان درج تصویر و توضیحات محصول

در بسیاری از پلتفرم ها شما محدودیت در انتشار درج تصویر یا اضافه کردن توضیحات محصول دارید. در یک فروشگاه ساز خوب، شما می توانید برای هر محصول تعداد بی نهایت تصویر درج کنید و توضیحات کامل محصولات با صفات و ویژگی ها را برای مشتریان قرار دهید.

  • پشتیبانی و مشاوره 

پس از راه اندازی سایت، شما با تعداد زیادی سوال و مشکل روبه رو خواهید شد که برای حل کردن آنها نیاز به دانش و تخصص یک نیروی آشنا با طراحی سایت دارید. نداشتن پشتیبان برای یک سایت و فروشگاه اینترنتی، می تواند برایتان دردسر ایجاد کند. اگر قصد دارید از فروشگاه سازهای اشتراکی استفاده کنید، شرکتی را انتخاب کنید که خدمات پشتیبانی حرفه ای انجام می دهد.

  • بهینه سازی و سئو مناسب 

یک کاربر معمولی وقتی می خواهد در دنیای اینترنت خرید انجام دهد، این کار را با یک جستجو ساده در گوگل شروع می کند. در صورتی که شما یک فروشگاه موفق اینترنتی داشته باشید، باید فروشگاه اینترنتی شما در صدر نتایج گوگل نمایش داده شود، اینگونه کاربران ترغیب می شوند که خرید را از فروشگاه شما انجام دهند. برای اینکه بتوانید در گوگل، رشد مناسبی داشته باشید، باید از فروشگاه سازی استفاده کنید که این قابلیت را داشته باشد که موضوع سئو و بهینه سازی را به طور کامل بررسی کند.

  • قالب های متنوع

قالب ها در واقع ظاهر سایت را مشخص می کنند. میزان جذابیت ظاهری وب سایت شما تاثیر زیادی در جذب مشتریان برای خرید محصولات شما دارد. پس از فروشگاه سازی استفاده کنید که قالب های متنوع و جذاب تری را در اختیار شما قرار می دهد.

  • امکانات اولیه را به صورت کامل داشته باشد

سبد خرید، قابلیت اتصال به پنل های پیامکی و ایمیل، امکان ثبت نظر کاربران، اعمال کد تخفیف، امکان ایجاد بنرهای متنوع و … از جمله امکانات بدیهی و اولیه ای است که هر فروشگاه ساز باید داشته باشد. در انتخاب فروشگاه ساز، به این موارد حتما توجه کنید.

  • کاربرپسند بودن 

اکثر فروشگاه سازها با این هدف طراحی شدند که پیچیدگی و سختی طراحی سایت های فروشگاهی را از میان بردارند. به همین دلیل شما برای استفاده از یک فروشگاه ساز اینترنتی خوب نیاز به دانش فنی و تخصص خاصی ندارید.

  • قابلیت جستجو میان محصولات 

اگر محصولات زیادی برای فروش دارید، مشتریان به راحتی نمی توانند از میان محصولات و دسته بندی ها محصول موردنظر خودشان را پیدا کنند. وجود قابلیت جستجو بین محصولات یکی از مهم ترین امکاناتی است که باید سایت فروشگاهی شما داشته باشد. هرچه دسترسی مشتری به محصول موردنظرش راحت تر باشد، احتمال فروش محصولات شما بیشتر است.

  • ریسپانسیو بودن 

سایت ریسپانسیو، سایتی است که با ابعاد تمام دستگاه ها سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اندازه صفحه نمایش، می توانند به راحتی سایت رابررسی کنند و لازم نیست اندازه صفحه را تغییر دهند تا سایت به صورت کامل دیده شود. یک فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد که مشتریان با تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت و … بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. در طراحی فروشگاه اینترنتی باید به این نکته توجه ویژه ای کرد.

  • امکان ارسال محصولات به روش های مختلف و ناحیه بندی پستی

روش های مختلف ارسال کالا یکی از ویژگی هایی است که بهترین سایت های فروشگاهی مثل دیجیکالا از آن استفاده می کنند. این روش ها می توانند با توجه به سلیقه و شرایط مشتری تغییر کنند. ارسال کالا توسط پست با پرداخت درب منزل، استفاده از پیک موتوری و باربری، ارسال با حمل و نقل هوایی و … از جمله راه هایی است که می توانید با استفاده از آنها محصولات خود را به دست مشتریان برسانید. سایت فروشگاهی شما باید این امکان را برای مشتریان شما فراهم کند.

  • آموزش کامل کار با سایت

برخی از فروشگاه سازها آموزش کامل کار با سایت را به مشتریان خود به صورت عکس، فیلم و یا متن ارائه می دهند. این کمک بزررگی به افرادی می کند که اولین تجربه کار با فروشگاه سازها را دارند.

 

چگونه فروشگاه ساز مناسب کسب و کارم را پیدا کنم؟

به طور کلی، شما برای پیدا کردن فروشگاه ساز مناسب کسب و کارتان، ابتدا باید امکاناتی که به آن نیاز دارید را پیدا کنید و پس از آن به بررسی ویژگی های فروشگاه سازهای مختلف بپردازید و آن ها را با ویژگی های موردنیازتان مقایسه کنید.

وب از تو 

وب از تو، یک فروشگاه ساز آنلاین است که تمام ویژگی های مورد نیاز شما برای سایت فروشگاهی را در اختیارتان قرار می دهد. رابط کاربری زیبا و راحت، پنل‌های مدیریتی با امکانات پیشرفته،پشتیبانی حرفه ای و آموزش رایگان، پرداخت مستقیم به حساب فروشندگان، نماد اعتماد الکترونیک و سئو پیشرفته از جمله امکاناتی هست که در اختیار کاربران وب از تو می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به صفحه تعرفه و امکانات مراجعه کنید.