آموزش صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر شما می‌خواهید یک سایت فروشگاهی قدرتمند ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از آن خدمات، محصول یا هر چیز دیگری را به صفحه اول گوگل بیاورید، باید تمام اصول فنی و ظاهری طراحی فروشگاه اینترنتی و سئو را رعایت کنید. ما در این مطلب ۳ روش ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای را به شما نشان می‌دهیم، پس تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

درست کردن سایت فروشگاهی با وردپرس

ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

قدم اول: انتخاب دامنه

در شروع کار باید یک دامنه برای فروشگاه خود انتخاب و خریداری کنید. این دامنه می‌تواند برای بهبود روند کسب و کار شما بسیار مفید باشد. دامنه همان آدرسی است که با وارد‌کردن آن در مرورگرتان وارد وب‌‌سایت می‌شوید؛ مثلاً www.google.com.

شما باید یک دامنه متناسب با فعالیت سایتتان ثبت کنید. دامنه‌ی انتخابی شما باید ساده باشد تا برای دفعات بعدی بتواند در ذهن مشتریانتان باقی بماند.

قدم دوم: خرید هاست

برای اینکه سایت شما در فضای اینترنت از طریق دامنه قابل دسترسی باشه نیاز به یک فضا برای ذخیره داده‌ها و اطلاعات سایت خواهید بود. به این فضا هاست می‌گویند. اما مطلبی که باید درباره خرید‌ هاست بدانید این است که، شما باید به خرید هاستی اقدام کنید که دارای کیفیت بالایی باشد و نیازهای فروشگاه اینترنتی شما را برآورده سازد.

قدم سوم: نصب و راه‌اندازی وردپرس

پس از خرید دامنه و‌ هاست، این دو نهایتاً بعد از گذشت 72 ساعت به همدیگر متصل می‌شوند و باید شروع به نصب وردپرس کنید. بسته به اینکه اقدام به خرید هاست سی پنل یا دایرکت ادمین کرده باشید مراحل نصب وردپرس متفاوت خواهند بود.

قدم چهارم: نصب و راه‌اندازی ووکامرس

این افزونه فروشگاه ساز وردپرس، به شما این امکان را می‌دهد که اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی با وردپرس کنید. با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس می توانید، فروش هر نوع محصول فیزیکی و دانلودی را در وردپرس فراهم کنید.

برای اینکه امکان پرداخت اینترنتی را در فروشگاه اینترنتی خود فراهم کنید باید اقدام به تهیه یک درگاه پرداخت بکنید.

برای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی دو راه دارید:

  • استفاده از درگاه پرداخت مستقیم: در این نوع درگاه‌ها مستقیماً با شرکت‌های پرداخت اینترنتی همچون به‌پرداخت ملت، سامان کیش و … باید عقد قرارداد کنید و سپس میتوانید از درگاه پرداخت مستقیم در فروشگاه اینترنتی خود برخوردار شوید.
    توجه: برای گرفتن درگاه پرداخت مستقیم نیاز به نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد دارید.
  • استفاده از درگاه پرداخت واسط: در صورتی که امکان دریافت اینماد (Enamad) برای سایت را ندارید می‌توانید از درگاه پرداخت‌های واسط برای این کار استفاده کنید. در درگاه پرداخت واسط تنها کاری که باید انجام دهید ثبت نام در سایت و ارسال مدارک هویتی است. درگاه پرداخت‌هایی مثل زرین پال و pay.ir از پرطرفدارترین درگاه‌های واسط هستند.
    مقاله مرتبط : آموزش تصویری و قدم به قدم دریافت درگاه پرداخت زرین پال

قدم پنجم: بهینه سازی سئو و بالا رفتن میزان بازدید و فروش

پس از راه اندازی فروشگاه با ووکامرس، باید فروشگاه اینترنتی خود را نظارت کنید. نکته اصلی در افزایش سئوی سایت، نوع محتوایی است که در آن استفاده می‌کنید. مطالب را به گونه‌ای بیان کنید که تاثیرگذار باشند. مشتری با دریافت اطلاعات صحیح از محصول، حتماً تصمیم به خرید خواهد گرفت. زمانی که شما جذابیت‌های محصولتان را برای مشتری مطرح می‌کنید، مشتری به خرید تشویق خواهد شد و شما فروش بالایی خواهید داشت.

ساخت سایت فروشگاهی به صورت اختصاصی

ساخت سایت فروشگاهی به صورت اختصاصی

فروشگاه‌های وردپرسی هزینه کمتری برای شما ایجاد می‌کنند و امکانات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما برای کار کردن با آنها آزادی عمل کمتری خواهید داشت. هنگامی که از طراحی سایت اختصاصی برخوردار باشید، همواره می‌توانید برای ارتقا آن و افزودن امکانات دلخواه خود اقدام کنید.

برای ساخت فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی، باید دانش و تخصص برنامه‌نویسی داشته باشید؛ اگر در این زمینه تخصص کافی را ندارید باید تمامی مراحل ساخت، توسعه و افزایش فروش محصولات خود را برعهده‌ی یک تیم متخصص بسپارید.

اما باید توجه کنید که طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی هزینه‌های سرسام آوری برای شما ایجاد می‌کند و حداقل زمان پیاده‌سازی فروشگاه به صورت اختصاصی ۱ ماه پیش‌بینی می‌شود.

 

راه حل بهینه 

در حال حاضر بهترین راه برای ساخت یک سایت فروشگاهی قدرتمند، استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین می‌باشد. استفاده از فروشگاه سازها خیلی ساده و راحت است. شما فقط با چند کلیک ساده می‌توانید یک سایت فروشگاهی قدرتمند بسازید.

پیشنهاد ما استفاده از فروشگاه ساز وب از تو می‌باشد. شما با فروشگاه ساز وب از تو، دیگر دردسر های دریافت ای‌نماد، درگاه پرداخت، سئو محصولات و … را ندارید؛ تمامی این موارد به صورت اتوماتیک انجام می‌شوند، فقط کافیه درون سایت وب از تو ثبت نام کنید و سایت و اپلیکیشن فروشگاهی قدرتمند خود را تحویل بگیرید.

درست کردن سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز آنلاین

ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز آنلاین

قدم اول: ثبت نام در سایت

وارد وبسایت webazto.ir شوید و در سایت ثبت نام کنید.

قدم دوم: اتصال درگاه پرداخت مستقیم

از طریق پنل مدیریت و فقط با چند کلیک ساده، درگاه پرداخت مستقیم را در سایت فروشگاهی خود فعال کنید.

قدم سوم: افزودن محصول

از طریق پنل مدیریت، محصولات را در سایت فروشگاهی خود وارد کنید.

توجه: هرچه اطلاعات محصول را دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر وارد کنید مشتری حتماً تصمیم به خرید خواهد گرفت. زمانی که شما جذابیت‌های محصولتان را برای مشتری مطرح می‌کنید، مشتری به خرید تشویق خواهد شد و شما فروش بالایی خواهید داشت.

قدم سوم: اتصال فروشگاه به موتور جستوی کالا ترب

از طریق پنل مدیریت، تنظیمات ترب را فعال کنید تا محصولات شما درون موتور جستوی کالا ترب تبلیغ شود.

توجه: این کار باعث می‌شود محصولات شما بیشتر دیده شود و فروشتان افزایش یابد.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم تمامی راه هایی که برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد را به شما نشان دهیم.

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره رایگان دارید، کافیست با ما تماس بگیرید. 02191035072