رسانه های اجتماعی اکنون راه خود را به زندگی روزمره بسیاری از مردم باز کرده اند. فیس بوک، توییتر و اینستاگرام، به عنوان مثال، میلیون ها کاربر فعال دارند. این به معنای میلیون ها نفر است که ممکن است بخواهند محصولات و خدمات شما را دریافت کنند. حضور خوب در رسانه های اجتماعی کلید موفقیت یک کسب و کار است.استفاده رسانه های اجتماعی برای توسعه کسب و کارها، می تواند کمک کند جامعه هدف خود را بهتر بسنجید ، به شما یک خط ارتباط مستقیم با مشتریانتان می دهد و حتی به مردم کمک می کند که شرکت شما را با دید مثبت تری ببینند.

استفاده از پتانسیل رسانه های اجتماعی برای توسعه کسب و کار

رسانه‌های اجتماعی، طیف وسیعی از فرصت‌ها را برای تبلیغات محصولات و خدمات جدید ارائه می‌دهند. همه اینها در حالی که مستقیماً با گروه‌های هدف در تعامل هستید. در حالی که ارتباطات در تبلیغات سنتی یک طرفه و غیرمستقیم بوده و هست، امروزه یک گفتگوی ارتباطی صورت می گیرد. بدون نیاز به طی کردن راه طولانی می توان به مشتریان احتمالی و فعلی دسترسی پیدا کرد و آنها نیز به نوبه خود می توانند به طور مستقیم بازخورد خود را ارائه دهند.

رسانه های اجتماعی نیاز به یک استراتژی دارند

اگر می‌خواهید حوزه‌ی کسب‌وکار جدیدی را توسعه دهید، باید مطمئن شوید که استراتژی درستی دارید. این در مورد رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند. باید این موضوع برای همه روشن باشد که رسانه‌های اجتماعی دنبال کردن یک روند نیستند، بلکه به دنبال استفاده از پتانسیل خلق ارزش خاص هستند. به همین دلیل، یک استراتژی رسانه اجتماعی فردی، باید از همان ابتدا بخشی از مفهوم توسعه کسب و کار شما باشد. پایه ها باید هم از نظر پرسنلی و هم از نظر استراتژیک گذاشته شود. و بخش‌های مربوطه، اعم از مدیریت، بازاریابی، فروش، یا منابع انسانی، باید برای دستیابی به این هدف، همراه شوند.

برای استراتژی رسانه های اجتماعی خود هدف تعیین کنید

وقتی از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی یک کسب و کار استفاده می کنید، فقط حضور آنلاین کافی نیست. برای موفقیت تلاش‌هایتان، اهدافی را تعیین کنید که قابل اندازه‌گیری باشند، مانند تعداد خاصی از تعاملات در هفته یا تعداد معینی از مشتریان بالقوه که در ماه به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند. داشتن اهداف مشخص و قابل اندازه گیری راهی برای تعیین کمیت موفقیت یا شکست تلاش های خود در شبکه های اجتماعی به شما می دهد. این همچنین به شما کمک می کند تا روی تاکتیک هایی که کار می کنند تمرکز کنید. تشخیص اینکه کدام نوع محتوا برای مشتریان شما مؤثرتر است، ممکن است کمک بزرگی به شما بکند.

تاثیر رسانه های اجتماعی بر فروش محصولات

حضور فعلی خود را در رسانه های اجتماعی ارزیابی کنید

فهرستی از پلتفرم هایی که در حال حاضر در آن صفحه ی اجتماعی دارید، تهیه کنید و قبل از ادامه، اعداد فعلی را در مواردی مانند اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات بررسی کنید. وقتی این اطلاعات را جمع آوری کردید، می توانید حضور خود در رسانه های اجتماعی را با رقبای خود مقایسه کنید. اگر می بینید که نزدیک ترین رقیب شما در یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که در آن حضور ندارید و آن شرکت با افرادی که از کالا یا خدمات مشابهی که شما ارائه می دهید استفاده می کنند تعامل زیادی دارد، در حالت ایده آل باید سعی کنید حضوری قوی در آن ایجاد کنید. ممکن است این راهی باشد که بازار هدف شما، برای برقراری ارتباط ترجیح می دهد.

بازار هدف خود را بررسی کنید

صاحب نظران توصیه می کنند که پرسونای مشتریان مورد نظر خود را ایجاد کنید تا به شما کمک کند، بفهمید آنها چه کسانی هستند و چه چیزی می تواند آنها را وادار به تعامل با محتوای شما کند. پرسونا اصطلاحی است که اساساً بازار هدف شما را به روشی شخصی تر توصیف می کند. این فراتر از اطلاعات اولیه جمعیت شناختی است و به شما کمک می کند تا نوع محتوایی را که باید برای جلب توجه پایگاه مشتری خود به اشتراک بگذارید، تجسم کنید.

داشتن یک ایده روشن از آنچه بازار هدف شما را هدایت می کند، می تواند به شما کمک کند رسانه اجتماعی را که در آن حضور بیشتری دارند، پیدا کنید و همچنین می تواند به شما در ایجاد محتوایی کمک کند که نیاز های آن ها را براورده کند. اگر پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی وجود دارند که در آن حضور ندارید و فکر می‌کنید باید باشید زیرا بازار هدف شما آنجاست، اکنون زمان خوبی برای راه‌اندازی حساب‌ کاربری جدید است.

راه های ارتباطی را باز نگه دارید

آماده ارتباط با افرادی باشید که با محتوای شما تعامل دارند. برای پاسخ دادن به نظرات و تشکر از افراد برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما، زمانی را در روز برنامه ریزی کنید. هنگام تعامل با مشتریان، همیشه لحن خود را محترمانه و حرفه ای نگه دارید، حتی اگر بازخورد منفی نسبت به محتوا شما داشته باشد. پاسخ مودبانه به نظرات منفی و نشان دادن اینکه درک می‌کنید و می‌خواهید کمک کنید، این موضوع فرصت قوی‌ برای تبدیل مشتری ناراضی به یک مشتری وفادار را به شما می دهد.

افزایش فروش محصولات با رسانه های اجتماعی

پشتیبانی ارائه دهید

پلتفرم های اجتماعی با موفقیت موانع بین شرکت ها و مشتریانشان را از بین برده اند. اکنون، بسیاری از مردم به جای تماس با خط خدمات مشتری، به اینستاگرام یا تلگرام برای حل مشکلات یا یافتن اطلاعات مراجعه می کنند.

با ارائه پشتیبانی از طریق کانال های اجتماعی، شهرت خود را به عنوان یک برند پاسخگو و دلسوز توسعه دهید:

  • سیستمی برای نظرات، سوالات و شکایات مشتریان در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.
  • هر چه سریعتر به سوالات و نگرانی های مشتریانتان پاسخ دهید.
  • به انتقادات گوش دهید و به مشتریان این احساس را بدهید که شنیده می شوند.

استفاده رسانه های اجتماعی برای مشاغل ضروری است

رسانه های اجتماعی بخش مهمی از بازاریابی کسب و کار شما هستند. اولین قدم را بردارید، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و شروع به تعامل با مشتریان خود کنید. کسب و کارهایی که حضور و برندینگ قوی در رسانه های اجتماعی دارند، فروش خود را افزایش می دهند، در حالی که کسب و کار هایی که حساب کاربری در رسانه های اجتماعی ندارند، می توانند به راحتی مشتریان بالقوه خود را از دست بدهند. می خواهید کدام کسب و کار باشید؟

به سایت فروشگاهی برای کسب و کارتان نیاز دارید؟

اگر می‌خواهید روند فروشتان به صورت خودکار انجام شود و محصولاتتان را بدون دردسر بفروشید، فروشگاه ساز وب از تو در این مورد به شما کمک می کند. با استفاده از فروشگاه ساز وب از تو، تعداد محدود دسته بندی و محصول ایجاد کنید، درگاه پرداخت مستقیم و ناحیه دسترسی برای فروش محصولاتتان داشته باشید و با استفاده از قابلیت اتصال به ترب فروشتان را چند برابر کنید. همین امروز شروع کنید.