اینماد چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی یا Enamad، مجوزی قانونی و معتبر است که از جانب مرکز توسعه تجارت الکترونیک به وب سایت ها داده می شود.

چرا باید اینماد داشته باشیم؟

  • جلب اعتماد مشتریان
  • دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم (منظور درگاه‌های بانکی می‌باشد به جز درگاه‌های واسط همانند زرین پال و … که به اینماد نیاز ندارند)
  • همکاری با شرکت‌هایی همچون پست جهت ارسال کالا
  • همکاری با سایت‌هایی همچون ترب

همه میتونن نماد اعتماد الکترونیکی بگیرن؟

شرایط لازم برای دریافت نماد اعتماد

  1. صاحب یک کسب و کار باشید.
  2. یک وبسایت برای کسب و کارتان داشته باشید.
  3. مراحل گفته شده در این مقاله رو انجام دهید.

اینماد گرفتن چقدر زمان می‌بره؟

بسته به نوع کسب‌وکار شما (حقیقی، شرکت حقوقی خصوصی و یا شرکت‌های دولتی)، زمان دریافت اینماد می‌تواند متغیر باشد.

البته می‌توان به صورت حدودی بین 1 الی 2 هفته کاری زمان آن را در نظر گرفت.

مراحل دریافت اینماد چیست؟

  • ساخت حساب کاربری

    1. ابتدا وارد سایت اینماد شوید.

 

    1. روی ثبت نام و دریافت اینماد کلیک کنید.

 

  1. برای ساخت حساب کاربری جدید، روی ایجاد حساب کاربری کلیک کنید.

 

  1. اطلاعات را مطابق کسب و کارتان وارد کنید و سپس دکمه ی تایید را بزنید.

  1. وارد ایمیل خود (ایمیلی که در قسمت قبل وارد کرده اید) شوید و ایمیلی که از جانب سایت نماد اعتماد الکترونیکی برای شما ارسال شده است را تایید کنید.

 

  • ورود به حساب کاربری

  1. آدرس https://reg.enamad.ir/Panel را جست و جو کنید تا به صفحه ورود به حساب کاربری تان وارد شوید.
  2. نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و روی دکمه ی ورود کلیک کنید.

  • تکمیل اطلاعات مورد نیاز

در منوی سمت راست روی گزینه تکمیل اطلاعات و سپس روی تکمیل فرم اطلاعات کلیک کنید. همانطور که مشاهده می کنید می بایست موارد زیر را انجام دهید:

  • تکمیل فرم اطلاعات
  • بارگزاری مدارک
  • احراز اطلاعات
  • ویرایش اطلاعات
حال مرحله به مرحله اطلاعات را تکمیل می کنیم.
  • فرم اطلاعات

اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. توجه کنید که تمامی اطلاعات باید برای شخص صاحب کسب و کار تکمیل شود.

  • بارگزاری مدارک

همانطور که مشاهده می کنید، در این مرحله می بایست مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

  1. در این مرحله باید کد تاییدی که شماره همراه شما ارسال می شود را وارد کنید تا صفحه به صورت زیر ظاهر شود.

  1. از طریق منو سمت راست روی گزینه کسب و کار و سپس روی افزودن دامنه کلیک کنید و اطلاعات سایت خود را تکمیل کنید. این مرحله کمی طول خواهد کشید.

 

  • تکمیل اطلاعات کسب و کار

در منوی سمت راست روی گزینه کسب و کار و سپس روی تکمیل فرم اطلاعات کلیک کنید. مرحله به مرحله موارد گفته شده را تکمیل نمایید.

  1. روی دکمه ی نارنجی رنگ با عنوان دریافت کد رهیگیری کلیک کنید. پس از انتقال به سایت شرکت پست ایران می بایست هزینه 17000 تومانی را پرداخت کنید.
  2. پس از تقریبا یک هفته، بسته پستی به دست شما خواهد رسید که شامل کد رهیگیری می باشد.
  3. پس از دریافت این نامه به این صفحه مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و در قسمت وارد کردن کد رهیگیری، کدی که در نامه پستی هست را وارد کنید.

 

  • دریافت تاییده فنی نماد اعتماد الکترونیکی

در منوی سمت راست روی گزینه کسب و کار و سپس روی تاییده فنی کلیک کنید.

در این مرحله چند راه حل برای تایید کردن و احراز هویت سایت شما پیشنهاد می شود که توضیحات هر کدام در زیر آن آمده است.

پیشنهاد ما برای شما، گزینه بارگذاری فایل در سرور است. برا این کار همانطور که اشاره شده است باید وارد دایرکت ادمین یا سی پنل هاست سایت خود شوید و در پوشه اصلی سایت، یک فایل خالی با نامی که گفته شده است بسازید و پس از آن روی دکمه تایید بارگزاری کلیک کنید تا احراز هویت انجام شود.

 

نکته: حتما پس از این مرحله، فایلی که در سرور خود ایجاد کرده اید را پاک کنید.

 

  • تکمیل چک لیست

از طریق منوی سمت راست روی مدیریت کسب و کار و سپس روی وضعیت چک لیست کسب و کار کلیک کنید.

چک لیست را تکمیل نمایید و درنهایت روی گزینه ارسال جهت بررسی توسط کارشناس کلیک کنید. این کار ممکن است بین دو یا چند رو زمان ببرد.

پس از بررسی های لازم توسط کارشناس مربوطه از طریق بخش زیر به شما اطلاع داده خواهد شد.

پس از تایید و احراز هویت شما چند مرحله نهایی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک وجود دارد که به شرح آن می پردازیم:

 

  • تایید تعهدنامه نماد اعتماد الکترونیکی

از طریق منو سمت راست بر روی کسب و کار و سپس روی لیست کسب و کارها کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید.

روی دکمه ی مشخص شده کلیک کنید و پس از مطالعه ی تعهد نامه، آنرا تایید کنید و با شرایطی که در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی درج شده است موافقت کنید.

 

  • پرداخت هزینه نماد اعتماد الکترونیکی

با کلیک روی دکمه ی پرداخت، هزینه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را پرداخت کنید.

در آخرین به روزرسانی سایت نماد اعتماد الکترونیک، هزینه دریافت این نماد 175 هزار تومان می باشد.

هزینه نماد اعتماد الکترونیکی

 

نماد اعتماد شما در حال حاضر بدون ستاره می باشد. مراحل زیر را طی کنید تا نماد اعتماد الکترونیکی شما به حالت یک ستاره و دو ستاره در بیاید.

 

  • نماد اعتماد الکترونیکی یک ستاره

برای تبدیل کردن آن به یک ستاره، روی گزینه تبدیل به یک ستاره کلیک کنید تا وضعیت نماد اعتماد الکترونیکی شما به یک ستاره تغییر کند.

 

  • نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره

اگر گواهی SSL (گواهی امنیتی HTTPS) فعال هم دارید می توانید روی گزینه درخواست نماد دوستاره کلیک کنید و درخواست ارتقا دهید.

حالا نماد اعتماد را چطور در سایت بگذاریم؟

در صفحه ی لیست کسب و کارها روی گزینه دریافت نماد کلیک کنید تا کد نماد شما به نمایش در آید.

 

می بایست کد نماد اعتماد خود را در قسمت فوتر(پایین) سایت خود قرار دهید. با توجه به ساختار سایت شما، جایگاه قراردادن نماد در سایت شما متفاوت خواهد بود.

بروزرسانی : اگر به دنبال راهنمای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (سامانه جدید Enamad) برای فروشگاه اینترنتی خود هستید : آموزش گرفتن اینماد جدید (نماد اعتماد الکترونیکی)

وب از تو 

با استفاده از فروشگاه ساز وب از تو، شما در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می توانید سایت اختصاصی کسب و کار خود را بسازید.

وب از تو یک سامانه‌ی آنلاین برای کمک به آنلاین کردن فضای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک است. رابط کاربری زیبا و راحت، پنل‌های مدیریتی با امکانات پیشرفته، تعامل آسان مشتریان و فروشندگان، پرداخت مستقیم به حساب فروشندگان، نماد اعتماد الکترونیک و پشتیبانی حرفه‌ای از جمله امکاناتی است که در اختیار کاربران وب از تو می‌باشد.

 

اینماد با استفاده از وب از تو ؟!

در فروشگاه‌ساز وب از تو

  • اینماد داریم تا فروشندگان به راحتی به ما اعتماد کنند.
  • برای فروشندگان اینماد اجباری نیست و روش احراز هویت راحت‌تر است!
  • درگاه پرداخت مستقیم در کمتر از 48 ساعت فعال می‌گردد (بدون نیاز به اینماد)
  • برای اتصال به ترب نیاز به اینماد ندارید.