اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی محبوب در سراسر ایران است که کاربران فعال بسیاری دارد. اگر شما قصد راه اندازی کسب و کار در این شبکه اجتماعی را دارید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. همه ما در طول استفاده از اینستاگرام با آنلاین‌شاپ‌های مختلف رو‌به‌رو شده ایم. که در این مقاله درباره چگونگی راه‌اندازی فروشگاه آنلاین در اینستاگرام و راه‌های افزایش فروش صحبت خواهیم کرد.

5 گام برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین در اینستاگرام

گام اول: انتخاب نام و برند مناسب و جذاب برای پیج

انتخاب یک نام مناسب و مرتبط با کسب و کار، می‌تواند نقش موثری در جذب کاربر داشته باشد. اولین بخشی که مشتری با آن رو به رو می‌شود، نام فروشگاه شماست و تاثیر به سزایی در جذابیت و متمایز کردن شما از رقبا دارد. در ادامه نکاتی که باید در انتخاب نام مناسب مورد توجه قرار بدهید، گفته شده است:

  1. 1. انتخاب اسامی کوتاه
  2. 1.استفاده از اسامی مرتبط با کسب و کار
  3. 1.خلاقیت در خلق اسم و برند متمایز

هنگام انتخاب یک اسم برای فروشگاه اینستاگرامی خود به کوتاه بودن و سادگی آن دقت. اسم یک آنلاین شاپ باید به گونه‌ای باشد که در ذهن‌ها مشتریان و کاربران بماند. هر چقدر این اسم کوتاه‌تر باشد ماندگاری آن در ذهن نیز بالاتر خواهد رفت.

البته نمی‌توان نام مرتبط با کسب و کار را برای همه افراد توصیه‌ کرد، زیرا بسیاری از برندهای معروف نیز وجود دارند. که از اسامی با معنی اما بدون ارتباط به نوع فعالیت خود استفاده کرده اند و البته بسیار نیز موفق شده اند. اما در نظر گرفتن فاکتور ارتباط بین معنی اسم و نوع فعالیت نیز می تواند بسیار تاثیر گذار بوده و شما را به موفقیت نزدیک تر کند

قطعا یکی از راه‌هایی که می تواند شما را در جامعه امروزی به پیشرفت نزدیک کند استفاده از روش های خلاقانه است. شما می‌توانید حتی در انتخاب اسم نیز از خلاقیت خود استفاده کنید. از کنار هم گذاشتن چند مورد از ویژگی های کسب و کار خود اسم های جدید بسازید که تلفظ آن ها نیز راحت باشد. خیلی از برند‌های معتبر با استفاده از این روش اسم های بامزه ای برای کسب و کار خود ساختند که توانسته به خوبی در ذهن مردم ماندگار شود.

گام دوم: بیوگرافی پیج را حرفه‌ای تنظیم کنید.

باید در قسمت بیوگرافی پیج، توضیحات مشخصی را در مورد کارتان، نحوه ارائه محصولات یا خدمات، شماره تماس، آدرس فروشگاه فیزیکی، آدرس سایت، محدوده فعالیت و… را به صورت کامل بنویسید. به این نکته توجه کنید که بیو پیج باید آنقدر جذاب و مورد اعتماد باشد تا مخاطبان را به خود جذب کرده و بتوانند به شما اعتماد کنند.

گام سوم: تهیه تصاویر واقعی و با کیفیت از محصولات خود

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و به همین دلیل عکس برداری از محصولات بسیار مهم است. بسیاری از آنلاین شاپ‌ها، موقع درج محصولات در فروشگاه اینترنتی خود، شروع می‌کنند که کپی کردن تصاویر و توضیحات متنی و ویدیویی محصول از آمازون و دیجیکالا و سایت و ها و پیج‌های دیگر، این بدترین اشتباهی هست که یک مدیری فروشگاه آنلاین در طول عمر فروشگاه خود انجام می‌دهد! پس اگر می‌خواهید این‌کار را انجام دهید، بهتر است اصلا تصویری برای محصولات خود قرار ندهید. البته در هر دو صورت نه کسی جذب می‌شود و نه خریدی انجام می‌دهند. پس بهتر است قید فروش اینترنتی را بزنید.

گام چهارم: تدوین کپشن جذاب و کامل در مورد محصول

پس از درج تصاویر عالی محصولات خود، نوبت به نوشتن کپشن می‌رسد، هنگامی که یک کاربر در اکسپلور اینستاگرام در حال گشت و گذار است. پس از روی به رو شدن با تصویر جذاب محصول، کپشن آن را مطالعه می‌کند. هرکدام از پیج‌ها مخاطب‌های خاص خودشان را دارند. تفاوتی ندارد که بلاگر باشند یا رستوران دار، فروشگاه اینستاگرامی دارند یا مغازه گلفروشی. هر در کسب‌وکار باید ابتدا مخاطبان شناسایی شوند و متناسب با نیاز و سلیقه آن‌ها کپشن نوشته شود. پس با یک کپشن مناسب و جذاب می‌شود قدم به قدم به مشتریان نزدیک شد و با آنها تعامل داشت و در نهایت آن‌ها را به سمت خرید محصول شما هدایت کرد.

گام پنجم: تعیین نحوه ارسال کالا و پرداخت هزینه

بهتر است چندین راه برای ارسال در اختیار مشتریان قرار گرفته شود تا متناسب با موقعیت خود حق انتخاب داشته باشد. با انتخاب روش ارسالی که برای مشتری راحت تر است تشویق خواهد شد خرید مجدد داشته باشد. سپس در قسمت بیو یا یک استوری در قالب اطلاع رسانی، نحوه ارسال و هزینه آن و همچنین نحوه پرداخت هزینه هر محصول را ذکر کنید. با این کار مشتری از همان ابتدا با شیوه کار شما آشنا خواهد شد. در مقاله‌ای با عنوان “درگاه پرداخت یا کارت به کارت” در رابطه با نحوه پرداخت نیز به طور مفصل صحبت شده است.

انواع روش‌های ارسال:

  •  پرداخت در محل پست
  • باجه های پستی
  • پیک موتوری خود فروشگاه اینترنتی
  • ارسال از طریق اپلیکیشن های پیک محور
  • ارسال از طریق اپلیکیشن های باربری
  • پست تلفنی 193

سخن آخر و جمع‌بندی

وب از تو در این مقاله سعی کرد با ارائه راهکار‌هایی جهت شروع فروش آنلاین در اینستاگرام، کسب و کار خود را به سمت آنلاین شدن برده و باعث رونق و افزایش فروش شود. با توجه به پیشرفت روز افزون اینستاگرام بدون شک باید تمامی کسب و کار ها جهت حفظ جایگاه و پیشرفت به سمت آنلاین کردن کسب و کار خود قدم بردارند، قطعا اینستاگرام نمی‌تواند به تنهایی پاسخگوی نیاز مشتریان و فروشندگان در امر فروش آنلاین باشد و همچنین به علت اختلالات اینستاگرام در کشور چالش‌های زیادی را ایجاد خواهد که در مقاله‌هایی با عناوین (مشکلاتی که اغلب فروشگاه‌های اینستاگرام درگیر هستند) و (شکست آنلاین شاپ‌ها با فیلترینگ اینستاگرام) به این سری از چالش‌ها پرداخته‌ایم.

صاحبان کسب و کار باید در نظر داشته باشند برای پاسخگویی به نیاز های ایجاد شده در روند فروش آنلاین، بهتر است در کنار راه‌اندازی فروشگاه آنلاین در اینستاگرام ، از وبسایت و امکانات آن هم استفاده کنند، به همین منظور تیم وب از تو با بررسی دقیق این مشکلات و چالش‌ها در به جهت کمک به صاحبان کسب و کار، پلتفرم فروشگاه ساز وب از تو را در اختیار فروشندگان قرار داده است.

مشاهده خدمات و امکانات فروشگاه ساز وب از تو