آیا به دنبال راهی ساده و موثر برای توسعه کسب‌وکار آنلاین خود هستید؟ ساخت یک وب‌سایت فروشگاهی می‌تواند راهی کارآمد باشد. این کاربردی‌ترین راه برای ارتقاء فعالیت‌های تجاریتان در دنیای دیجیتال است. با ساخت سایت فروشگاهی، شما می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به طرز جذابی به مشتریان خود عرضه کنید. در این مطلب قصد داریم ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز وب از تو را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم.

 

فروشگاه ساز وب از تو چیه؟

آموزش تصویری و قدم به قدم ساخت سایت با فروشگاه ساز وب از تو

ساخت سایت و انجام کارهای مختلف در فروشگاه ساز وب از تو مثل آب خوردنه و در عرض چند دقیقه می توانید امکانات مورد نظر رو به سایتتون اضافه کنید. برای ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز وب از تو باید 3 مرحله را طی کنید:

  • ثبت نام در فروشگاه ساز وب از تو

  • انتخاب یکی از پلن های فروشگاهی

  • اتصال امکانات مورد نظر به سایت

در ادامه هر کدام از موارد بالا را با هم مرحله به مرحله بررسی می کنیم و تمامی موارد را به شما آموزش می دهیم.

 

ثبت نام در فروشگاه ساز وب از تو | ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز وب از تو

همان طور که قبلا اشاره شد، کار کردن با فروشگاه ساز وب از تو خیلی ساده و روان هست و هر فردی با هر دانش فنی ای می تواند برای خودش سایت فروشگاهی بسازد. در ادامه روند ثبت نام در فروشگاه ساز وب از تو را با هم می بینیم:

  1. در ابتدا وارد سایت فروشگاه ساز وب از تو شوید و روی دکمه ی ثبت نام کلیک کنید.
    آموزش تصویری ثبت نام در فروشگاه ساز وب از تو
  2. اطلاعات پایه فروشگاهتان را تکمیل کنید.
    آدرس فروشگاه را وارد کنید. دقت کنید که آدرس فروشگاه شما نباید تکراری باشد. به عنوان مثال: اسم فروشگاهی که من در نظر دارم دیجی بندر است. بنابر این میتوانم آدرس digibander را در صورت موجود بودن برای فروشگاهم انتخاب کنم سپس سایت من با آدرس webazto.ir/digibander دردسترس خواهد بود. (لازم به ذکر است می توانید پس از روند ثبت نام، دامنه اختصاصی را به سایت خود متصل کنید. یعنی اگر برای من دامنه digibander.ir در دسترس باشد می توانم از این به بعد با آدرس digibander.ir به سایتم دسترسی داشته باشم. در ادامه آموزش اتصال دامنه اختصاصی به سایت رو آموزش خواهیم داد.)
    بعد از انتخاب آدرس فروشگاه، “شماره موبایل” تان را وارد کنید و سپس یک پسوورد ایمن برای سایتتان وارد کنید و روی دکمه ی “ثبت اطلاعات” کلیک کنید.
    آموزش تصویری ثبت نام در فروشگاه ساز وب از تو
  3. کد تاییدی که به شماره همراه شما ارسال می شود را وارد کنید.
    آموزش تصویری ثبت نام در فروشگاه ساز وب از تو
  4. اطلاعات تکمیلی فروشگاهتان را وارد کنید.
    در ابتدا باید یک نام مناسب برای فروشگاهتان انتخاب کنید.
    به عنوان مثال: دیجی بندر
    سپس “نام” و “نام خانوادگی” صاحب فروشگاه و سپس “استان” و “شهر” محل کسب و کار را وارد کنید و روی دکمه ی “ساخت فروشگاه” کلیک کنید.
    آموزش تصویری ثبت نام در فروشگاه ساز وب از تو

به همین راحتی سایت فروشگاهی تان ساخته شد و می توانید از امکاناتی که در اختیارتان قرار گرفته است استفاده کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در فروشگاه ساز وب از تو

 

انتخاب یکی از پلن های فروشگاهی | ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز وب از تو

تعرفه های فروشگاه ساز وب از تو شامل پلن های دمو، اقساطی،پایه و حرفه ای می شوند که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

انتخاب پلن فروشگاهی | فروشگاه ساز وب از تو

پلن های فروشگاه ساز وب از تو:

  • پلن دمو:

    این پلن، نسخه ی آزمایشی 14 روز تست رایگان است.  در 14 روز ابتدایی که در فروشگاه ساز وب از تو ثبت نام می کنید، یک سری از قالبیت ها (بجز قابلیت های پلن های پایه و حرفه ای که مربوط به دامنه اختصاصی می باشند برای شما باز هستند و می توانید از آنها استفاده کنید.)

  • پلن اقساطی:

    این نسخه برای فروشندگانی می‌باشد که می‌خواهند تازه به بازار آنلاین ورود کنند و در ابتدا به دنبال ریسک کمی می‌باشند. به کمک این نسخه شما می‌توانید به صورت فروشگاه زیرمجموعه فعالیت نمائيد (یعنی آدرس سایت شما به صورت webazto.ir/username می باشد) برای فعال‌سازی کافیست تا در ابتدا پیش پرداخت 299 هزار تومان را انجام دهید. سپس در ادامه اگر فروشگاه به فروش برسد، به ازای هر تراکنش ٪۵ تا سقف ۳۵ هزار تومان به عنوان کارمزد کسر خواهد شد. سقف سالیانه این کارمزد 2 میلیون تومان خواهد بود و بیشتر از این مبلغ نخواهد شد. لطفا در نظر داشته باشید این سرویس قابلیت اتصال به دامنه اختصاصی را ندارد.

  • پلن پایه:

    شما می‌توانید به 2 صورت فعالیت نمائید. یا به صورت فروشگاه زیرمجموعه (آدرس به شکل webazto.ir/username خواهد بود) و یا به صورت دامنه اختصاصی (به عنوان مثال username.ir). حال اگر به صورت فروشگاه زیرمجموعه باشید، نیازی به پرداخت کارمزد نخواهد بود و مبالغ حاصل از فروش شما، هر روز تجمیع شده و پس از استعلام سیستم تسویه می‌گردد. اگر دامنه اختصاصی خود را ثبت نمائید و بخواهید به صورت برندمحور فعالیت کنید، در این صورت از امکاناتی نظیر درگاه پرداخت اختصاصی، نماد اعتماد، چت آنلاین، اتصال به ترب و … بهره‌مند خواهید شد. عملیاتی نظیر خرید دامنه، دریافت اینماد، درگاه پرداخت و … بایستی توسط مدیر فروشگاه انجام گردد.

  • پلن حرفه ای:

    این سرویس مخصوص فروشندگانی می‌باشد که وقت و آشنایی کافی برای طی کردن روند اداری دریافت اینماد، کدمالیاتی و … را ندارند و به دنبال یک فروشگاه کاملا آماده می‌باشند. در این نسخه تمامی روند فعال‌سازی فروشگاه توسط کارشناس وب از تو انجام می‌شود و شما یک فروشگاه کامل با تمامی امکانات خواهید داشت. پس از خرید این نسخه، یک کارشناس برای شما رزرو می‌شود تا مراحل راه‌اندازی فروشگاه و دریافت اطلاعات لازم را برای شما انجام دهد.

برای انتخاب پلن مورد نظرتان می بایست با استفاده از پنل کاربری تان وارد صفحه ی “خرید سرویس” شوید و سرویس مورد نظرتان را خریداری کنید.

انتخاب پلن فروشگاهی | فروشگاه ساز وب از تو

 

انتخاب پلن فروشگاهی | فروشگاه ساز وب از تو

 

اتصال امکانات مورد نظر به سایت | ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز وب از تو

در این مرحله اگر شما یکی از پلن های پایه یا حرفه ای را خریداری کرده باشید، یک سری امکانات برای شما باز می شوند و در آپدیت های بعدی وب از تو، امکانات جدیدتری برای شما دردسترس خواهند بود. (در غیر این صورت مانند تصویر زیر، این امکانات برای شما قفل خواهد بود!)

امکانات حرفه ای فروشگاه ساز وب از تو

این امکانات شامل موارد زیر هستند:

  • اگر از طریق پنل کاربری تان روی “تنظیمات سایت” کلیک کنید، امکانات زیر را مشاهده خواهید کرد:
    1. سرچ کنسول : برای نظارت به سایت و کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل
    2. گوگل آنالیتیکس: برای آنالیز داده های سایت شما، بازدید از صفحات سایت و …
    3. صفحه قوانین و مقررات: برای تنظیم قوانین و مقررات اختصاصی شما برای فروشگاهتان
    4. نماد اعتماد الکترونیکی: برای اعتماد بیشتر مشتریان به سایت شما و همچنین دریافت درگاه پرداخت
    5. نماد ساماندهی: برای برای اعتماد بیشتر مشتریان به سایت شما
    6. سیستم چت آنلاین: برای چت کردن با کاربران و مشتریان سایت شما به صورت آنلاین و در لحظه
    7. دریافت کد مالیاتی: برای دریافت درگاه پرداخت
    8. تبلیغات یکتانت: برای تبلیغات سایت شما در بستر اینترنت
  • همچنین برای سایت می توانید “پنل پیامکی” را هم فعال کنید تا اس ام اس های خرید از سایت برای شما و مشتری های شما بیاد و همچنین مشتریان می توانند بدون نیاز به انتخاب پسوورد و فقط با SMS در سایت شما ثبت نام کنند.
  • برای ثبت فروشگاه خود در ترب هم می توانید از طریق “سرویس ترب” ، سایتتان را به ترب متصل کنید.چ

 

در برخی از موارد بالا، لینک آموزش این قالبیت قرار داده شده است. می توانید کلیک روی آن، قابلیت مربوطه را بررسی کنید.

همچنین با مراجعه به هر کدام از صفحات فوق، آموزش اتصال آنها را مشاهده خواهید کرد. ما سعی کردیم روند انجام این کارها را به ساده ترین شکل ممکن برای شما قراردهیم تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن، امکانات را برای خود فعال کنید.

 

مشاوره رایگان کسب و کار