در دنیای پر رقابت امروز، تجارت آنلاین به یکی از راه ها اصلی افزایش فروش تبدیل شده است. در این راستا طراحی سایت فروشگاهی به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزار های موجود به افزایش فروش کمک فراوانی خواهد کرد. با طراحی فروشگاه اینترنتی شما می‌توانید محصولات خود را به سراسر کشور عرضه کنید و فروش خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید.

احتمالا به هنگام تصمیم گیری برای ساخت سایت فروشگاهی با پرسش هایی روبرو خواهید شد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • درآمد سایت فروشگاهی حدودا چقدر است؟
  • چگونه سایت فروشگاهی طراحی کنیم و هزینه آن چقدر است؟
  • سایت فروشگاهی حرفه ای باید چه امکاناتی داشته باشد؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ هستید با ما همراه شوید.

درآمد سایت فروشگاهی چقدر است؟

درآمد سایت فروشگاهی حدودا چقدر است؟

میزان درآمدی که شما می‌توانید بدست آورید به عوامل مختلفی بستگی دارد. محقق ساختن برخی از این عوامل بر عهده صاحب سایت می‌باشد همانند:

  • ارائه‌ی کالاهای منحصر به فرد و با کیفیت
  • تبلیغات گسترده از جمله تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا

باقی عوامل بر عهده سایت فروشگاهی می‌باشد که مهم ترین آنها عبارتند از :

  • رعایت اصول سئو
  • لود سریع صفحات سایت
  • طراحی زیبا و کاربر پسند
  • قابل اطمینان بودن
  • ریسپانسیو بودن صفحات
  • سبد خرید و پرداخت آسان
  • قابلیت جست‌و‌جوی محصول و فیلتر ها

با محقق شدن این عوامل و اجرای صحیح استراتژی های بازاریابی، می‌توانید به موفقیت در فروش آنلاین برسید و درآمد قابل ملاحظه‌ای بدست آورید.

در حال حاضر کسب‌و‌کار هایی که فروشندگان فعالی دارند و اصول فروش آنلاین را رعایت می‌کنند به طور میانگین سالیانه ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان فروش دارند. البته این عدد نسبت به نوع کسب‌و‌کار ها و محصولی که ارائه می‌دهند متفاوت می‌باشد. شما فقط با صرف 1٪ از مبلغ فروش سالیانه خود می‌توانید صاحب کسب و کار آنلاین خود شوید.

اکنون فقط 4٪ از کسب و کار‌ها فروش خود را آنلاین کرده اند، پس یک بازار بسیار بکر و جذاب انتظار شما را می‌کشد. شما می‌توانید سهم بالایی از این بازار را تصاحب کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

چگونه سایت فروشگاهی بسازیم؟

چگونه سایت فروشگاهی طراحی کنیم و هزینه آن چقدر است؟

به طور کلی سه راه برای طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد که هر یک از آنها مزایا و معایب خود را دارند، در ادامه به توضیح مختصر هر یک از آنها می‌پردازیم.

  • طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی :

در این روش یا شما بایستی یک برنامه نویس حرفه ای و همه فن حریف باشید که بتوانید برای خود یک سایت فروشگاهی اختصاصی طراحی کنید و یا به شرکت های طراحی سایت مراجعه کنید و از آنها درخواست کنید تا نیاز شما را برطرف کنند. خروجی کاردقیقا همان چیزی است که در ذهن شما بوده و تمامی نیاز های شما را به خوبی برطرف می‌کند، زیرا که فروشگاه اینترنتی مخصوص شما طراحی و پیاده سازی شده است. معمولا اینگونه سایت ها از سرعت لود بسیار عالی برخوردار هستند، قابل اطمینان هستند و ظاهرشان مطابق با میل و سلیقه شما طراحی شده است.

اما این روش دو چالش اساسی دارد، از آنجایی که سایت به طور اختصاصی برای شما و مطابق نیاز شما طراحی شده است هزینه پیاده سازی بالایی دارد و پروسه طراحی و پیاده سازی آن زمان بر خواهد بود. به طور میانگین بین ۲ الی ۳ ماه زمان خواهد برد تا نسخه اولیه در اختیار شما قرار گیرد و بایستی حدودا ۴۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان بابت طراحی پرداخت کنید.

چالش دیگر پشتیبانی می‌باشد، شما برای گسترش فروشگاه اینترنتی خود، رفع خطاهای احتمالی که در آینده با آنها موجه خواهید شد، به روزرسانی ها و … نیاز به پشتیبان قوی و حرفه ای خواهید داشت، که این امر نیازمند صرف هزینه خواهد بود.

با تمام این تفاسیر چنانچه شما قصد دارید به طور حرفه ای وارد دنیای تجارت آنلاین شوید و روی این امر سرمایه گذاری کنید، قطعا این روش بهترین گزینه برای شما می‌باشد.

  • ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس:

ووکامرس (woo commerce) یک افزونه فروشگاه ساز برای سایت های وردپرسی می‌باشد. این افزونه روی وردپرس نصب می‌شود و پس از آن شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را برای فروش در سایت قرار دهید.

همانند روش قبلی یا بایستی خودتان دارای دانش و علم کافی باشید و یا از شرکت های برنامه نویسی و یا افراد متخصص درخواست کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. با توجه به اینکه در ساخت سایت های فروشگاهی وردپرسی معمولا از قالب های آماده استفاده می‌شود، هزینه و زمان پیاده سازی نسبت به روش قبل کاهش یافته است.

به طور میانگین پس از حدودا ۱ ماه فروشگاه شما آماده خواهد شد و بایستی تقریبا مبلغ ۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان بابت طراحی این سایت هزینه کنید.

هزینه و زمان مقرون به صرفه، مهم ترین مزیت این روش می‌باشد.انعطاف‌پذیری و آسان بودن مدیریت از دیگر مزایای آن است. در نقطه مقابل وردپرس معیابی دارد که استفاده از آن را با چالش روبرو می‌کند. سایت های وردپرسی معمولا از سرعت لود بالایی برخوردار هستند و صفحات آنها به کندی لود می‌شوند، به درستی برای موبایل بهینه سازی نشده اند، زیاد قابل اطمینان نیستند و گاهی اوقات با به روزرسانی ها از دسترس خارج می‌شوند و اگر که به درستی پیکربندی نشوند از لحاظ امنیتی دارای نواقصی خواهند بود.

  • استفاده از فروشگاه ساز ها:

تا به اینجای کار با دو روش ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا شدیم که هر کدام مزایا و معایب خود را داشتند و وجه اشتراک هر دو روش این بود که یا بایستی از علم و دانش کافی برخوردار می‌بودین و یا هزینه و زمان زیادی را صرف طراحی می‌کردین.

اما آیا راه سریع‌تر و ارزان‌تری هم وجود دارد؟! بله، طراحی سایت فروشگاهی به کمک فروشگاه ساز‌ها!!

استفاده از فروشگاه ساز‌ها نسبت به دو روش قبل بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد، کار کردن با آنها ساده است و نیاز به دانش خاصی ندارد، طراحی سایت فروشگاهی به کمک فروشگاه ساز ها تنها چند دقیقه از وقت شما را خوهد گرفت و به راحتی می‌توانید تمامی نیاز های اساسی خود را برطرف نمائید. اما با وجود تمامی مزایای بیان شده این روش هم معایب خود را دارد که مهم ترین آنها عدم انعطاف پذیری بالای آن است، صاحب فروشگاه نمی‌تواند تغییرات زیادی اعمال کند.

ساخت سایت فروشگاهی

یکی از بهترین فروشگاه ساز‌های حال حاضر، فروشگاه ساز وب‌از‌تو می‌باشد، شما به کمک فروشگاه ساز وب‌از‌تو می‌توانید در کمتر از ۳ دقیقه، بدون نیاز به دانش فنی و با صرف کمترین هزینه و زمان ممکن صاحب فروشگاه اینترنتی خود شوید.

برخی از مزایای فروشگاه ساز وب‌از‌تو عبارتند از:

  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند
  • طراحی اختصاصی تمامی صفحات برای موبایل و دسکتاپ
  • تعرفه مقرون به صرفه، تنها با پرداخت ۱،۴۰۰،۰۰۰ تومان یک سایت فروشگاهی حرفه ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت
  • سریع، ایمن و پایدار
  • سازگار با پلتفرم های تبلیغاتی
  • به روزرسانی مداوم و رایگان

سایت فروشگاهی حرفه‌ای باید چه امکاناتی داشته باشد؟

آیا هر سایتی می‌تواند سبب افزایش فروش شما گردد؟! قطعا خیر!

سایت فروشگاهی بایستی به طور کامل پاسخگوی نیاز های شما باشد و به گونه ای طراحی شده باشد که خریدار بتواند به راحتی با آن تعامل کند. مهم ترین امکاناتی که یک سایت فروشگاهی باید داشته باشد عبارتنداز :

  • طراحی واکنش‌گرا (ریسپانسیو):

امروزه اکثر مردم برای انجام کار های روزمره خود از تلفن همراه استفاده می‌کنند. فروشگاه شما باید در موبایل به خوبی نمایش داده شود و تمامی بخش ها آن در دسترس باشد. این امر سبب می‌شود تا کاربر تجربه‌ی خوبی از کار با سایت شما بدست آورد و ترغیب به خرید شود.

رعایت اصول ریسپانسیو

  • سبد خرید و پرداخت آسان:

روند خرید باید ساده و آسان باشد و خریدار بتواند به راحتی به اهداف خود برسد. چنانچه خریدار در روند خرید با مشکل مواجه شود، فروشگاه شما را ترک خواهد کرد و دیگر به آن باز نخواهد گشت.

  • پشتیبانی:

فروشگاه اینترنتی باید پشتیبانی قوی‌ داشته باشد تا در صورت بروز مشکل از شما حمایت کند و امور درخواست شده را در سریعترین زمان ممکن به سرانجام برساند.

  • قابلیت جست‌و‌جوی محصول و فیلترها:

صفحه محصولات بایستی فیلترهای جست‌و‌جوی گوناگونی داشته باشد تا خریداران بتوانند به راحتی محصول دلخواه خود را پیدا و اقدام به خرید نمایند.

قابلیت جست‌و‌جو

  • سرعت بارگیری صفحات:

این نکته بسیار حائز اهمیت است که سایت فروشگاهی طراحی شده، سریع لود شود و کاربر هرچه سریع تر به خواسته خود برسد.

فروشگاه ساز وب‌از‌تو تمامی امکاناتی که یک سایت فروشگاهی حرفه ای نیاز دارد را در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر آن اتصال به موتور جست‌و‌جوی محصول ترب، اتصال به یکتانت، پنل پیامکی، ایجاد کد تخفیف، تعیین ناحیه سرویس دهی و … از دیگر امکاناتی است که فروشگاه ساز وب‌از‌تو جهت افزایش فروش در اختیار شما می‌گذارد.

نتیجه گیری:

با طراحی سایت فروشگاهی که امکانات لازم برای فروش را مهیا می‌کند و با رعایت اصول تجارت آنلاین، می‌توان به درآمد بالایی دست یافت. با راه های مختلف ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا شدیم و فروشگاه ساز وب‌از‌تو به عنوان راهی مقرون به صرفه و مطمئن معرفی گردید. اینکه شما کدام راه را برای ایجاد سایت انتخاب می‌کنید چندان اهمیت ندارد. قاعدتا نسبت به شرایط و سرمایه ای که دارید انتخاب های متفاوتی خواهید داشت. نکته حائز اهمیت این است که با آنلاین کردن کسب‌و‌کار خود می‌توانید سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنید و به درآمد سرشار دست یابید.

 

 

 

 

دسته بندی شده در: