مشکلات حقوقی اینستاگرام

با گسترش روز افزون دسترسی به اینترنت و خرید‌های آنلاین، امروزه عموم مردم به خرید‌های آنلاین روی آورده‌اند. فروشندگان برای حفظ کسب و کار خود چاره‌ای جز آنلاین کردن کسب و کار خود ندارند. افراد برای ورود به تجارت مدرن و اینترنتی کردن کسب و کارشان باید به مسائل متعددی از جمله مسائل حقوقی توجه کنند. در این مقاله سعی شده گوشه‌ای چالش‌های فروش آنلاین در اینستاگرام مطرح و جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی راه حل‌هایی ارائه شود.

امروز با افزایش کاربران رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، بسیاری از صاحبان کسب و کار سعی کرده‌اند محصولات خود را در این پلتفرم به فروش برسانند اما در اینستاگرام علاوه بر مزایایی که وجود داره مشکلات دردسر‌سازی را هم برای فروشندگان و مصرف کنندگان به دنبال خواهد داشت.

 مشکلات حقوقی اینستاگرام و راه کار های جلوگیری از این مشکلات در وب از تو

یکی از مشکلات مهمی که بسیاری از صاحبان کسب و کارها در اینستاگرام با آن رو به رو می‌شوند و عواقب حقوقی زیادی برای آن‌ها دارد، شکایت‌های کیفری است. شکایت کیفری دسته‌ای از شکایت‌ها است که بر علیه فرد مطرح می‌شود و دادگاه برای مرتکب آن، مجازات مشخص می‌نماید. تعداد زیادی از شکایت‌های کیفری حتی با باز پس‌گیری شکایت هم بسته نمی‌شوند. اما برای شکایات حقوقی دادگاه تنبیهی را تعیین نمی‌کند و تنها فرد را به پرداخت حقوق قانونی شاکی یا انجام وظایفش ملزم می‌کند. با پشیمان شدن و پس گرفتن دعوا از سوی فرد شاکی، پرونده بسته می‌شود. در صورت ایجاد ثبت شکایت علیه فروشندگان اینستاگرام، شکایت ثبت شده از نوع دعوای کیفری می‌باشد و علیه فرد پرونده و سوءسابقه تشکیل می‌شود.

 

و اما پیشنهاد وب از تو …

در حال حاظر اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های قوی برای ارائه محصولات فروشندگان است. سرعت بسیاری بالای در جذب کاربران دارد ولی متاسفانه به این پلتفرم مشکلات بسیاری برای فروشندگان ایجاد می‌کند. ما در “وب از تو تلاش می‌کنیم تا بهترین راه‌های ممکن را برای گسترش کسب و کارتان به شما ارائه بدهیم و در ادامه به یکی موثرترین راه ها برای گسترش فروشگاهتان و فروش آنلاین اشاره می‌شود.

همان طور که می‌دانید در سال‌های اخیرکسب و کار های اینستاگرامی به دلیل رایگان بودن و راحت بودن این پلتفرم گسترش پیدا کرده است. اما آیا این پلتفرم برای فروش اینترنتی در ایران گزینه مناسبی است؟

متاسفانه به علت وضعیت سیاسی موجود، بسیاری از امکانات اینستاگرام برای کاربران ایرانی در دسترس نیست و بسیاری از چالش‌ها را برای کاربران ایجاد می‌کند. علاوه بر آن فروشندگان اینستاگرام جزو هیچ گروه صنفی قرار ندارند. پس از بررسی‌های تیم توسعه کسب و کار وب از تو، مناسب ترین راه برای فروش آنلاین ارائه محصولات بر بستر وبسایت است که البته طراحی وبسایت برای بسیاری از آنلاین شاپ‌ها کاری پر ریسک محسوب می‌شود. از همین جهت وب از تو با ارائه خدمات فروشگاه ساز و روش‌های فروش متنوع این مسیر را برای فروشندگان هموار کرده است.

از جمله اهداف فروشگاه ساز وب از تو در راستای تسهیل فروش آنلاین برای صاحبان کسب و کار عبارت است از:

  1. ارائه فروشگاه آنلاین و نماد اعتماد الکترونیک در وب از تو
  2. محیط فروش انحصاری و اختصاصی در وبسایت شخصی
  3. معرفی برند کسب و کار
  4. ارائه روش‌های بازاریابی و افزایش فروش
  5. صرفه جویی در زمان و هزینه
  6. امنیت بالا فروشگاه‌های اینترنتی