مشتری بیشتر یعنی فروش بیشتر و درآمد بیشتر. به همین دلیل اکثر فروشندگان دنبال راهکارهای حرفه ای برای جذب مشتری بیشتر هستند. با استفاده از تکنیک های جذب مشتری ارائه شده در این وبلاگ، می توانید فروش خود را چند برابر کنید.

با مشتری با زبان خودش صحبت کنید

بـه مشتری فخـر نفروشـید و نخواهیـد فهـم و سـوادتان را بـه رخـش بكشـید. بـا او بـه زبـان خـودش حـرف بزنیـد و اگـر مشتری  شـما یـك خانـم خانـه دار اسـت، سـادگی او را درنظـر بگیریـد و اگـر مـدرس دانشـگاه اسـت، سـال ها تـلاش او را در محیط هـای علمـی نادیـده نگیریـد. اجـازه دهیـد كـه او خـودش را جزئـی از مجموعه شـما بدانـد و از ایـن همزبانـی لـذت ببـرد.

جامعه هدف خود را مشخص کنید

قرار نیست برای همه افراد، همه چیز باشید. تکلیفتان را با خودتان روشن کنید ، برای چه کسی حرف میزنید و قرار است چه مشکلی را حل کنید یا چه محصولی را بفروشید . شما تنها تمرکزتان را روی یک موضوع بگذارید و برای جا انداختنش با کمک تبلیغات تلاش کنید. به این نکته فکر کنید که چرا مشتریان باید شما را انتخاب کنند؟ سعی کنید خودتان را در این بازار رقابتی منحصر به فرد نشان دهید. اینکه چرا شما نسبت یه رقیبانتان متفاوت هستند، نکته مهمی است که باید به صورت شفاف به اطلاع مشتریانتان برسد.

 نگاه ها را جذب کنید

به طور کلی پیام تبلیغاتی موفق پیامی است که می تواند در نخستین نگاه مخاطب را به خودجذب کند. پس سعی کنید وارد حاشیه و جزئیات نشوید. یک تصویر یا جمله ای را نتخاب کنید که با یک بار دیده شدن فهمیده میشود و در ذهن مشتری می ماند . شعار تبلیغاتی مهم ترین معرفه کسب و کار شماست. این شعار باید واضح و جامع باشد و در چند کلمه کل کسب و کار شما را توضیح دهد.

شعار تبلیغاتی موفق است که در ذهن مخاطب بماند و کسب و کار شما به محض شنیدن این شعار در ذهن مخاطب تداعی شود. بسیاری از کمپانی های محبوب و موفق ، شعارهای تبلیغاتی جامعه محوری را برای کسب وکار خود انتخاب کرده اند. آن ها با هوشمندی جامعه را با خود همراه کردند و از این راهکار برای توسعه کسب و کار خود استفاده کردند.

قدرت احساسات

از قدرت احساسات و همذات پنداری مشتری استفاده کنید و او را درگیر محصولی کنید که مقابلش قرار دارد . محصول شما قرار است چه حسی در مخاطب ایجاد کند؟ غم؟ ترس ؟ امنیت ؟ شادی ؟، … هر کدام از حواس او که مدنظرتان است را نشانه بگیرید و تا میتوانید آن را قلقلک دهید. همذات پنداری با احساسات مشتری یکی از عواملی است که باعث افزایش اعتماد مشتری به شما می شود. این روند علاوه بر اینکه در روند فروش به شما کمک می کند باعث می شود که مشتری را به مشتری قابت خود تبدیل کنید.

پیشنهاد فروش به مشتری

یک پیشنهاد فروش به مشتری که تازه از شما خرید کرده، بفرستید و ضمن تشکر از خرید قبلی به اطلاع او برسانید که برای خرید بعدی به طور مثال از تخفیف بیست درصدی برخوردار است. برای اینکه این پیشنهاد را به فروش نزدیک کنید، برای پیشنهاد خود زمان تعیین کنید. تعیین زمان برای پیشنهاد فروش به مشتری، این احساس را به مشتری القا می کند که در صورت از دست دادن این زمان، فرصت منحصر به فردی را از دست خواهد داد.

کیفیت محصولات

شما می توانید با تبلیغات و قیمت های مناسب ، روند جذب مشتری را انجام دهید، ولی اگر نتوانید آنها را مجاب به خرید مجدد کنید ، کسب و کار شما در بلند مدت سودآور نخواهد بود. کیفیت محصولات همان چیزی است که مشتریان را مجاب به خرید مجدد می کند و باعث میشود که بازخورد مناسبی از کسب و کار شما به دیگران بدهند .

دغدغه ها را هدف بگیرید

دغدغه های جامعه هدف خود را بررسی کنید . وقتی گروه هدف شما مادران هستند، باید محصول خود را طوری معرفی کنید که به سوالات اصلی و دغدغه های آن ها پاسخ داده شود. ذهن زنان آرام و لطیف است و ذهن مردان بر اساس دو دو تا چهار تا کار می کند. پس اگر میخواهید محصول خود را به یک خانم بفروشید، از قدرت عاطفه و نگرانی های احساسی اش کمک بگیرید و اگر میخواهید یک مرد را تحت تاثیر قرار دهید، روی قوه منطق و توانایی محاسباتی او تمرکز کنید.

 استفاده از دست نوشته

سعی کنید در تمام بسته های پستی که ارسال می کنید ، از دست نوشته، مهرهای مخصوص و یا برچسب های خاص استفاده کنید. این برچسب های شخصی سازی شده به مشتری این احساس را می دهد که شما برای او ارزش و احترام ویژه ای قائل شدید و بعد ها با دیدن برچسب های مشابه ، کسب و کار شما را به خاطر خواهد آورد.

توجیه قیمت به صورت ملموس

یکی از بهترین روش های ملموس توجیه قیمت آن است که خرید مشتری را به خریدی مقایسه کنیم که او به راحتی و بدون نگرانی آن را انجام می دهد. نکته مهم آن است که مبلغ را با موردی مقایسه کنیم که مشتری به راحتی برای آن پول می پردازد. مثلا اغلب افراد به پیتزا علاقه دارند. حال اگر میخواهیم یک تیشرت به آنها بفروشیم کافی است مبلغ تیشرت را با هزینه یک پیتزا مقایسه کنیم.

متخصص کسب و کار خودتان باشید

سعی کنید تمام جزئیات محصولاتی را که قصد فروششان را دارید بشناسید و ببینید چیزی که می فروشید چه تفاوتی با محصولاتی که سایر رقبا می فروشند دارد و چقدر از آن ها برتر است. هرچه محصولات ،رقبا و به طور کل بازار را بیشتر بشناسید ، اعتماد به نفس بیشتری دارید و مشتریان بیشتر به شما احترام می گذارند.

فروش بعدی من از کجا می آید ؟

80 درصد زمان خود را به جذب مشتری و فقط 20 درصد را به حفظ مشتریان اختصاص دهید . این دو کار را با هم مخلوط نکنید . بر جذب مشتری و ارائه فروش تمرکز کنید . تمرکز روی یکی از جنبه های فروش، باعث می شود تا سایر مشتریان خود را در لاین های دیگر فروش خود از دست بدهید و به طبع با کاهش فروش مواجه شوید.

همیشه حق با مشتری است

این جمله شاید کلیشه ای به نظر برسد اما مشتری همیشه بر اساس دلایل خود خرید میکند، نه دلایل شما. مشتریان خودخواه، دمدمی مزاج و پرتوقع هستند اما براساس نیازها، خواسته ها، آرزوها و روش تفکرشان، همیشه حق با آن ها است. توانایی شما در کشف آرزوهای واقعی آن ها و تامین نیازهایشان ، تعیین کننده موفقیت در کسب و کار است.

کیفیت مهم ترین استراتژی فروش

90 درصد موفیت یک کسب وکار به کیفیت محصولات و خدمات بستگی دارد. مردم همیشه از فروشنده ای که محصولات باکیفیت تر دارد خرید می کنند، قیمت های بیشتری می پردازند و بارها و بارها سراغ فروشگاهی می روند که کالاها و خدمات باکیفیتی ارائه می دهد.

قیمت گذاری مناسب

با قیمت گذاری محصولات و خدمات در دامنه توان مشتریان، می توانید بازارهای کاملا جدیدی ایجاد کنید که در حال حاضر وجود ندارند. بسیاری از فروشندگان توانسته اند با تعیین قیمت هایی که در محدوده توان مالی تعداد بیشتری از مشتریان است، رهبر بازار شوند. این استراتژی جدید فروش، کسب و کار شما را نسبت به سایر کسب و کارها متمایز می کند و میتواند باعث ایجاد یک مزیت رقابتی جدید شود.

ترس مشتری

مشتریان به شدت از خطر کردن می ترسند. می ترسند پول زیادی بپردازند، محصول بدی تحویل بگیرند ، ضرر کنند و مجبور به تحمل چیزی شوند که برای اهدافشان نامناسب است. ترسشان هرچه که هست، دلیل اصلی عدم خرید محصولات و خدمات با هر قیمتی به شمار می آید. وقتی بر مزیت کلیدی تاکید کنید و مشتری با خرید محصول یا خدمت شما ارزش افزوده منحصربه فردی دریافت کند و ترس بزرگش از بین برود، می توانید بازار عظیمی برای فروش محصولات خود بیابید.

از اینترنت کمک بگیرید

اینترنت بدترین و بهترین ابزار جذب مشتری است.بدترین است زیرا اکثر افرادی که از این طریق با آن ها دسترسی دارید علاقه ای به محصولات شما ندارند. بهترین است زیرا می توانید با هزینه بسیار کم به میلیون ها مشتری احتمالی دسترسی پیدا کنید که شما را قادر می سازد سوزن را در انبار کاه بیابید.

وب از تو

وب از تو، یک فروشگاه ساز آنلاین است که تمام ویژگی های مورد نیاز شما برای سایت فروشگاهی را در اختیارتان قرار می دهد. رابط کاربری زیبا و راحت، پنل‌های مدیریتی با امکانات پیشرفته،پشتیبانی حرفه ای و آموزش رایگان، پرداخت مستقیم به حساب فروشندگان، نماد اعتماد الکترونیک و سئو پیشرفته از جمله امکاناتی هست که در اختیار کاربران وب از تو می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت وب از تو مراجعه کنید.