ممکن است فکر کنید که برندسازی به این معناست که بازار هدف، شما را از سایر گزینه های موجود انتخاب کند. اما در واقع برندسازی، در مورد جلب نظر مشتریان وفادار، به سمت برندی است که راه حلی برای مشکل یا نیاز آنها ارائه می دهد.

به عبارت دیگر، ایده های برندینگ ممکن است به عنوان یک مشکل گشا برای مخاطبان هدف کار کند. برای اینکه در ایده های برندینگ خود موفق شوید، باید نکاتی را که مشتری، از یک برند می خواهد یا انتظار دارد را درک کنید. در این مقاله، برخی از ایده‌های پرطرفدار برندسازی تجاری وجود دارد که می‌توانند به راحتی به ارتقای نام و ارزش برند شما کمک کنند.

1.پارادایم کسب و کار خود را تعریف کنید

محبوب ترین برندها در سرتاسر جهان ،یک شخصیت شناخته شده و محبوب را برای کمک به یادآوری برند خود انتخاب می کنند. این شخصیت ها را می توان از هر رمان معروف، کتاب کمیک، کارتون، افسانه و … انتخاب کرد.

بنابراین شخصیتی را انتخاب کنید که تصویری نزدیک از مدل کسب و کار شما ارائه دهد، زیرا این استراتژی مشخص می کند که شما چه کسی هستید و چگونه می خواهید نام تجاری خود را در جهان حفظ کنید. اساساً چنین الگوهایی به داستان برند کمک می کنند تا مردم به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. از این رو برای مدت طولانی تری در حافظه آن ها باقی می ماند و هر زمان که آن را می بینند، بلافاصله برند شما برای آن ها تداعی می شود.

2.با افراد نزدیک خود شروع کنید

زمانی که به ایجاد نام تجاری فکر می کنید، باید بدانید که مشتری به چه کسی بیشتر اعتماد می کند. در اکثر سناریوهای رایج، همیشه نظر دوستان و خانواده مشتریان، برای مشتریان اهمیت دارد تا هر رسانه یا کانال بازاریابی دیگری که شما صاحب آن هستید. بنابراین هنگامی که برای برندسازی کسب و کار خود تلاش می کنید، این شما هستید که افرادی را شناسایی می کنید که تبلیغات شفاهی خوبی در مورد برندتان، به مشتریان بالقوه شما ارائه می دهند.

همیشه توصیه می شود که برندسازی را با افراد شناخته شده و نزدیک به خود شروع کنید. آنها ممکن است کارمندان شما، دوستان شما و … باشند. هنگامی که بتوانید در مورد برند خود در اطراف افرادی که به اندازه کافی می شناسید سر و صدا ایجاد کنید، آنگاه تبلیغات شفاهی خوب به طور خودکار، پخش می شود.

3.تاکید بر ایجاد لوگوی منحصر به فرد سایت و برند

لوگو و سایت رسمی یک برند، اولین چیزی است که توجه هر کسی را به خود جلب می کند. این اساساً چهره برند شماست. بنابراین بسیار مهم است که زمان کافی، برای ایجاد یک طراحی لوگو و صفحه وب جذاب و در عین حال منحصر به فرد برای شرکت خود اختصاص دهید. اگر سایت و لوگوی غیرحرفه‌ای برای کسب و کار خود داشته باشید، ممکن است تمام تلاش‌های شما برای برندسازی بی‌نتیجه بماند.

لوگو و وب سایت رسمی خود را تا حد امکان چشم نواز و معنی دار کنید تا هرکسی آن را می بیند، برند شما را به خاطر بیاورد یا بشناسد. لزوماً نباید طراحی پیچیده یا رنگارنگ باشد، زیرا حتی ساده ترین لوگو می تواند یک لوگو عالی باشد. به عنوان مثال، «نایک» را در نظر بگیرید، این برند ساده‌ترین لوگو را دارد و امروزه تمام دنیا آن را با یک نگاه می‌شناسند.

4.اطمینان از اولین تاثیر

اگر از اولین برداشت اطلاع داشته باشید، احتمالاً می دانید که آخرین برداشت نیز هست و این در حالی است که شما می خواهید کسب و کار خود را در صحنه جهانی برند کنید. اولین برداشت از کسب و کار شما در ذهن مردم همیشه ماندگار است. بنابراین باید مطمئن شوید که مردم از همان ابتدا حس و حال خوبی از برند شما دریافت می کنند.

اگر واقعاً می خواهید با نام تجاری خود بر بازار تأثیر بگذارید، باید در کمپین برندسازی خود، محتاط عمل کنید. از خود بپرسید که کمپین های بازاریابی، کسب و کار شما را به صورت مثبت نشان می دهند یا خیر. استاندارد صفحه فرود خود را با سایر مارک های محبوب مقایسه کنید.

بررسی کنید که آیا کیفیت تبلیغات و بنرهای آنلاین شما با روند فعلی مطابقت دارد یا نه. هرگونه کمپین برندسازی که به خوبی برنامه ریزی نشود، منجر به از بین بردن اولین تصور از شرکت شما می شود.این ممکن است به عنوان لکه ای روی برندشما، باقی بماند که نمی توانید به راحتی آن را از بین ببرید. بنابراین هنگام برنامه ریزی اولین کمپین خود برای برندسازی، بسیار مراقب باشید.

برندسازی با وب از تو

5.ویدیوهای جذاب ایجاد کنید

امروزه بیشتر از هر چیز دیگری، مردم زمان زیادی را صرف تماشای ویدیوها و لذت بردن از آن‌ها می‌کنند. این مطالعه نشان می دهد که حداقل 54 درصد از مشتریان ترجیح می دهند محتوای ویدیویی از برندهای مورد علاقه خود را تماشا کنند. راه های مختلفی وجود دارد که برندها می توانند به صورت بصری مخاطبان هدف خود را جذب کنند. اما نمودارهای اطلاعاتی و مواد ویدیویی در صدر این لیست قرار دارند.

بنابراین، زمانی که در حال تنظیم برنامه ای برای برندسازی کسب و کار خود هستید، ایجاد و پخش ویدیوهای مبتکرانه در مورد محصولات و خدمات شما باید در بالای لیست باشد. نه صرفاً ویدیو، بلکه باید بر محتوای گرافیکی برند خود نیز تأکید داشته باشید.نمایش بصری برند شما، پیامی در مورد کسب و کار یا خدمات شما به شیوه ای جذاب تر و سرگرم کننده تر ارائه می دهد. این در نهایت به برندسازی شما کمک می کند تا حضور کسب و کارتان در بین مخاطبان هدف شما احساس شود.

6.وبلاگ نویسی مبتنی بر محصول را شروع کنید

پس از برندسازی ویدیو،راه بهتری برای احساس حضور کسب و کار شما وجود دارد و آن وبلاگ نویسی مدبرانه بر اساس محصولات و خدمات است. این ایده برندسازی، همچنین به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای به‌روز نگه‌داشتن مخاطبان هدف و آگاه‌سازی کامل درباره به‌روزرسانی‌های شرکت شما استفاده می‌شود، که قدرت کلی شما را در تجارت و صنعت نشان می‌دهد.

اگر یک صفحه وبلاگ نویسی مجزا در سایت خود ندارید، یک صفحه ایجاد کنید. به طور منظم در مورد کالاها و خدمات خود وبلاگ بنویسید. مردم از خواندن محتوای وبلاگ گرافیکی و مبتنی بر تصویر لذت می برند. روی گنجاندن نمودارهای اطلاعاتی تمرکز کنید و محتوای مرتبط با کسب و کار خود را بنویسید.

ویدیوهای آموزشی ایجاد کنید و آنها را در محتوای آموزشی محصولات خود قرار دهید. مطمئن شوید که ترکیب خوبی از متن و تصاویر در محتوا وجود دارد. و مهمتر از همه، آخرین و به روزترین اطلاعات را به طور مرتب در اختیار خوانندگان قرار دهید تا محتوای شما را مفید بدانند. به زودی خواهید دید که چنین روشی از وبلاگ نویسی منظم در سایت شما، اعتماد کافی را در بین مخاطبان هدف شما ایجاد کرده است و مشتریان بالقوه بیشتری را به وبلاگ شما جذب می کند.

7.برندسازی را در بسترهای اجتماعی شروع کنید

امروزه رسانه های اجتماعی تاثیر زیادی بر زندگی ما دارند، حداقل ۷۲ درصد از مردم تمایل دارند از همان برندی که در پلتفرم های اجتماعی دنبال می کنند، خرید کنند. سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب با مجموعه‌ای از ایده‌ها برای کمک به تبلیغ برندها و آژانس‌های جدید ارائه می‌شوند.

رسانه های اجتماعی علاوه بر تبلیغ محصولات یا خدمات شما، نقش مهمی در ایجاد پل ارتباطی بین برندشما و مشتریان دارند. علاوه بر این، در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی، ارزش و بازدهی که از برندسازی از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید چیزی نیست که بتوانید نادیده بگیرید یا انکار کنید. همه این کانال ها یک جامعه بزرگ دارند که بدون ایجاد یک حضور مناسب در رسانه های اجتماعی نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

داشتن یک صفحه رسانه اجتماعی کافی نیست، شما باید از آنها به طور مناسب برای افزایش حضور آنلاین خود استفاده کنید. چندین راه وجود دارد که از طریق آن می توانید حضور اجتماعی مناسبی را تضمین کنید تا برند خود را در چشم مصرف کنندگان سودآور و حرفه ای جلوه دهید. توجه به آخرین روندهای مرتبط به اخبار یا داستان ها، پاسخگویی سریع به پرسش ها یا بازخوردها، داشتن یک چت دوستانه برخی از راه های اساسی و در عین حال قدرتمند برای حفظ تعامل با مشتریان بالقوه، از طریق صفحات رسانه های اجتماعی هستند.

رونق کسب و کار با فروشگاه ساز وب از تو

8.از طریق بازاریابی ایمیلی و تبلیغات بنری تبلیغ کنید

وقتی صحبت از برندسازی به میان می‌آید، بسیاری از شرکت‌ها به سادگی از اهمیت تأثیری که یک کمپین بازاریابی ایمیلی مناسب، می‌تواند روی آنها بگذارد، غفلت می‌کنند. بازاریابی ایمیلی احتمالاً بهترین راه برای تبلیغ و ایجاد تصویری زیبا از نام تجاری شما است که اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات شما را در صندوق ورودی مشتریان ارائه می دهد. در کنار تبلیغات ایمیلی و سایر روش‌های تبلیغاتی، می توانید از بنرهای تبلیغاتی برای برندسازی کسب و کار خود استفاده کنید.

استفاده از پلتفرم تبلیغات گوگل، می تواند انتخاب خوبی برای اجرای بنرها یا قرار دادن مجدد تبلیغات در سراسر اینترنت و موتورهای جستجو باشد. بنرهای تبلیغاتی باید برای مدت زمان مشخصی اجرا شوند، مثلا یک ماه. فقط در این صورت برند شما به اندازه کافی در معرض دید قرار می گیرد. بنر تبلیغاتی، باید به گونه ای طراحی شود که با استفاده از طراحی خلاقانه، رنگ منحصر به فرد و ترکیب متن از دیگران متمایز شود.

9.برای درگیر ماندن برنامه ریزی کنید

درک ذهنیت مشتریان شما برای هر حوزه کسب و کاری بسیار مهم است. بازاریاب دیجیتال هر برند در حال توسعه، باید به یافتن راه های جدید برای درگیر ماندن با مشتریان بالقوه ادامه دهد تا هر بار تغییر ذهنیت آنها را درک کند. اگر می خواهید برند شما در ذهن مخاطبان هدف باقی بماند، باید چندین راه نوآورانه برای حفظ ارتباط با آنها پیدا کنید.

به عنوان بخشی از درگیر ماندن برای درک حال و هوای مشتریان احتمالی خود یا بازدیدکنندگان معمولی سایت، هر از چند گاهی می توانید مسابقاتی را سازماندهی کنید یا به سادگی یک نظرسنجی کوچک در رابطه با تجربه آنها از برند شما انجام دهید. مطمئن شوید که نظرسنجی یا مسابقه را دقیق و در عین حال سرگرم کننده طراحی کنید.

یک راه خوب برای شروع چنین فعالیت های تعاملی با مخاطبان، تشکر از آنها برای وقت ارزشمندشان است. ناگفته نماند که آمادگی پذیرش هر نوع بازخورد یا انتقادی را داشته باشید.

10.به مشتریان وفادار پاداش بدهید

با قرار گرفتن در مأموریتی که دائماً می‌خواهیم مشتریان جدیدی به دست آوریم، ممکن است مشتریان موجود را فراموش کنیم. کسانی که به کسب و کار شما کمک کرده‌اند تا در جایگاه فعلی خود قرار بگیرد. یکی از بهترین راه‌ها برای شگفت‌زده کردن مشتریان وفادار، این است که به آن‌ها برای وفاداریشان پاداش بدهید.

به‌عنوان یک برند در حال توسعه، شما می‌خواهید همیشه به سمت رشد پایگاه کاربر خود حرکت کنید، اما اگر مشتریان دائمی خود را در این فرآیند از دست بدهید، موفق نخواهید شد. در حالی که در مأموریت به دست آوردن مشتریان جدید هستید، فراموش نکنید که برخی از برنامه های وفاداری مشتری را برای همه آن مشتریان فداکاری که سال ها حتی در زمان های بد شما در کنار شرکت شما مانده اند، معرفی کنید.

با هر چیزی که آنها را هیجان زده می کند، به آنها پاداش دهید. این می تواند یک کد هدیه، هزینه های رایگان، کد تخفیف دیجیتال انحصاری، یا حتی ارتقای رایگان خدمات عضویت ممتاز و غیره باشد،که فقط برای نشان دادن قدردانی شما از وفاداری آنها به برند شما اختصاص داده شده است. اینگونه است که شرکت شما و نام تجاری آن با توسعه شهرت با وقار در صنعت تجارت رشد خواهند کرد.

11.صادق و واقعی باشید

تمام تلاش شما برای ساختن یک نام تجاری پایدار با به کارگیری تمام ایده های برندسازی بالا، درصورتی که به مشتریان خود وفادار نباشید، بیهوده است. در دنیای دیجیتال، هیچ چیز برای مدت طولانی پنهان نمی ماند. امروزه مردم نظرات را می خوانند، توصیه هایی را به صورت آنلاین دریافت می کنند. بنابراین، اگر در مورد محصولات یا خدمات خود صادق نباشید، این احتمال وجود دارد که آن افراد از دیگران متوجه عدم صداقت شما شوند.

بنابراین، همیشه سعی کنید تصویری معتبر از برند خود، به تصویر بکشید. از اعتراف به اینکه آیا برند شما کمبود یا محدودیتی دارد خجالت نکشید. مهم نیست که هر چیزی که برند شما را منحصر به فرد می کند، همیشه باید آن را با اصالت 100% ترکیب کنید. این نشان دهنده صداقت شما به مشتریان بالقوه است.

ایرادی ندارد اگر به نقاط ضعف شرکت خود اعتراف کنید. به مشتریان بالقوه خود اطمینان دهید که به زودی آنها را برطرف خواهید کرد. اکنون چنین صداقتی در مورد کسب و کار شما شفافیت کامل را در ذهن مشتریان شما به ارمغان می آورد. در نتیجه باعث افزایش ایمان آن ها به برند شما می شود. بنابراین هر کاری که انجام می‌دهید، همیشه در مورد آن با مشتریان خود صادق باشید. همانطور که وقتی اعتماد آنها را شکستید، ممکن است هرگز نتوانید اعتمادشان را به این زودی ها دوباره به دست آورید.

جمع بندی

یک ایده منحصر به فرد برندینگ همیشه می تواند در قلب مشتری اثری از خود به جای بگذارد. در نتیجه برند شما را به یک برند واقعاً دوست داشتنی در میان همه تبدیل می کند. مهمتر از آن، می تواند نقش مهمی در حفظ برند شما و افزایش سود داشته باشد. هر کاری که انجام می دهید، مطمئن باشید که به اندازه کافی مبتکر هستید تا ایده خود را به یک طرح محکم تبدیل کنید. این موضوع می تواند تجارت را متحول کند و برندسازی شرکت شما را به سطح جدیدی برساند.

 وب از تو

برندسازی، به شما کمک می کند تا به کسب و کار خود رونق دهید و به مشتریان جدید دست پیدا کنید. اگر آماده بهره‌مندی از مزایای برندسازی هستید، وب از تو به شما در این زمینه کمک می‌کند.

وب از تو یک سامانه‌ی آنلاین برای کمک به آنلاین کردن فضای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک است. رابط کاربری زیبا و راحت، پنل‌های مدیریتی با امکانات پیشرفته، تعامل آسان مشتریان و فروشندگان، پرداخت مستقیم به حساب فروشندگان، نماد اعتماد الکترونیک و پشتیبانی 24 ساعته از جمله امکاناتی هست که در اختیار کاربران وب از تو می‌باشد.