مشتری، یک محرک کلیدی برای رشد کسب و کار است. مشتریان وفادار به طور کلی قابل پیش بینی ترین منبع درآمد هستند و هزینه بازاریابی کمتری نسبت به مشتریان جدید دارند. بنابراین، ایجاد یک استراتژی موثر که مشتریان فعلی را جذب و به حفظ آنها کمک کند، اولویت اصلی کسب و کارها است. ایجاد و اجرای یک استراتژی موثر وفاداری مشتری، مستلزم برقراری ارتباط و درک نیازهای مشتری است.

وفاداری مشتری چیست و چرا اهمیت دارد؟

مشتریان وفادار به تجارت با برندهای منتخب و جستجوی آنها عادت کرده اند. حتی زمانی که رقبای آنها محصول مشابهی را با قیمت پایین ارائه می دهند. بنابراین وفاداری مشتری مزایای زیادی را ارائه می دهد، مانند توصیه های تجاری از مشتریان راضی و وفادار، بازخورد مثبت مشتریان در سایت های رسانه های اجتماعی، بینش رفتار خرید مشتری، بازاریابی هدفمندتر برای مشتریان فعلی، و درک بهتر نیازهای مشتری.

چگونه می توانید وفاداری مشتریان خود را تقویت کنید؟

ایجاد وفاداری مشتری مستلزم درک چندین حوزه کلیدی است. این استراتژی می تواند به حفظ مشتریان کمک کند و مشتریان بالقوه را به مشتریانی راضی و وفادار تبدیل کند. برای کمک به شما در دستیابی به این اهداف، ما هشت راه برای ایجاد وفاداری مشتری برای کسب و کار شما پیدا کرده ایم.

1.از طریق راه های ارتباطی مختلف با مشتریان در ارتباط باشید

مشتریان فعلی را از محصولات جدید، تبلیغات و هر گونه اطلاعات مرتبط دیگری که مشتری معمولاً از شما دریافت می کند، مطلع کنید. ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به طور بومی از انواع روش‌های ارتباط دیجیتال پشتیبانی می‌کنند یا با ایمیل، پیام کوتاه و ابزارهای رسانه‌های اجتماعی محبوب ادغام می‌شوند. شما با استفاده از پلتفرم های اجتماعی مختلف می توانید حضور خود را در ذهن کاربران تثبیت کنید.

2.بازخورد مشتری را جذب و از آنها استفاده کنید

کسب و کارها باید بتوانند بازخورد مشتریان فعلی خود را دریافت کرده و بر اساس آن عمل کنند. بسیاری از ابزارهای برتر امروزی مانند  Salesforce، Microsoft CRM، و سایر ابزارها، راه‌های عالی برای جمع‌آوری و متمرکز کردن بازخورد مشتریان از پست‌های رسانه‌های اجتماعی، تماس‌های مشتریان، نظرسنجی‌های ایمیل، نظرسنجی‌های تلفنی یا پیشنهادهای مناسبتی هستند. با تجزیه و تحلیل این بازخورد و ایجاد یک برنامه استراتژیک، شرکت ها می توانند بهتر درک کنند که برای حفظ این مشتریان چه چیزی را باید تنظیم کنند. یک شرکت باید بر توانایی خود برای تکامل با بازار و برآوردن نیازهای مشتری برای حفظ تعامل مشتری تأکید کند.

3. با مشتری در ارتباط باشید

ارتباط پیوسته با مشتریان یکی از مواردی است که می‌تواند مشتری را به کسب‌وکار شما وفادار کند. وب سایت، پیامک‌های منظم، ایمیل و بسیاری راه‌های دیگر از جمله مواردی است که می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین شما و مشتری باشد و او را در جریان اتفاقات برند و کسب و شما قرار دهد. وقتی برند و کسب و کار شما به طور پیوسته از روش های مختلف جلوی چشم مشتری باشد، مشتری نسبت به برند و کسب و کار شما، احساس تعهد و وفاداری خواهد کرد.

4. پاداش بازگشت

تعامل و حفظ مشتری باید اولویت اصلی هر کسب و کاری باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار از طریق یک برنامه وفاداری است که به مشتریان بازگشتی به سمت کسب و کار شما پاداش می‌دهد و مشتریان جدیدی را به کسب‌وکار جذب می‌کند. با این حال، بهترین برنامه‌های وفاداری به ابزارهای مناسب برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل بینش داده‌ها، ابزارهای بازاریابی و فروش برای پیاده‌سازی این بینش‌ها، و یک استراتژی برای گردآوری همه آن‌ها نیاز دارند تا بتواند به طور موثر و دقیق عمل کند.

5. درگاه های مختلفی برای فروش محصولات خود فراهم کنید

با درنظر گرفتن درگاه های مختلف برای فروش محصولات خود، مشتریان خود را متقاعد کنید تا فروش بهتر و امن تری را تجربه کنند. درگاه پرداخت مستقیم برای کسب و کارتان این امکان را به مشتریانتان می دهد تا فروش راحت تری را داشته باشید. درگاه پرداخت مستقیم برای مشتریان این امکان را به شما می دهد تا راحت ترین روش پرداخت را برای مشتریان بالقوه خود فراهم کنید. تحلیل رفتار خرید مشتریان در روند کسب و کارتان می تواند تغیر شگرفی در افزایش درآمدتان ایجاد کند. برای این که روند افزایش فروش به خوبی انجام شود باید راحت ترین دسترسی را به کاربران خود بدهید. در نظر گرفتن درگاه پرداخت مستقیم برای فروشگاهتان، به مشتریان این انتخاب را می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن با آسان کردن روند فروش، خرید خود را انجام دهند.

6.  راهکارهای تضمینی در ایجاد مشتری وفادار

اگر نمونه کارهای خود را در پلتفرم های مختلفی بارگزاری کنید، شانس بیشتری برای تبدیل مشتریان بالقوه خود به بالفعل دارید. جامعه آماری که با استفاده از این روش های تبلیغاتی بدست می آورید، به طبع بیشتر از روش های تبلیغاتی است که هزینه های زیادی برای کسب وکار شما  به ارمغان می آورد. کم بازده ترین روش تبلیغاتی که توسط صاحبان کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از بنرهای تبلیغاتی در اتوبان های شلوغ و پر رفت و آمد است. بهترین ابزارهای طراحی سایت که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین است. فروشگاه سازهای آنلاین برای کسب و کارهای کوچک و خانگی بسیار کاربردی است زیرا در کوتاه ترین زمان ممکن به شما امکان استفاده از تمام ویژگی های محصول را می دهد.

7.فروش خود را محدود به فروش حضوری نکنید

جذب مشتری و افزایش درآمدی که با استفاده از فروش آنلاین می توانید به دست بیاورید، می تواند آینده کسب و کار شما را تضمین کند. شما میتوانید بدون محدودیت مکانی و زمانی کسب و کار خود را مدیریت کنید و فروش داشته باشید. شما همچنین قادر خواهید بود بدون این که نیاز به مکان خاصی مانند فروشگاه و دفتر، فروش داشته باشید. با استفاده از فروش آنلاین، راه های ارتباطی و خرید بیشتری به مشتریان خود ارائه خواهید داد و وفاداری آنها را نسبت به برند خود بیشتر خواهید کرد.

8. از وب سایت برای فروش محصولاتتان استفاده کنید

یک وب سایت به شما امکان می دهد با حاشیه های بالاتر بفروشید. این باعث می شود سودی که در محصولات خود به دست می آورید، بیشتر شود. سبد خرید و گزینه های پرداخت بیشتر در این وب سایت به معنی این است که شما یک پرداخت صد درصدی از مشتری دریافت می کنید. این جریان نقدی شما را بهبود می بخشد، به خصوص زمانی که مشتریان به طور معمول پرداخت های خود را در چند قسط ارائه می کند. همچنین چندین سیستم پرداخت قابل اعتماد وجود دارد که می توانید برای وب سایت خود داشته باشید. این اطمینان حاصل می کند که تمام تراکنش های پرداخت شما با موفقیت پردازش می شوند، بنابر این کسب وکار شما پرداخت ها را به صورت موثر دریافت می کند.

وب از تو

وب از تو، سایت اختصاصی کسب و کارتان را در کمتر از سه دقیقه، در اختیار شما خواهد گذاشت. استفاده از یک فروشگاه اینترنتی یعنی حضور در فضای اینترنت به صورت شبانه روزی که این امر صاحبان کسب و کار را قادر می سازد تا در هر ساعت از شبانه روز با مشتریان خود ارتباط داشته و پرسش و پاسخ های خود را مطرح نمایند. سامانه مدیریت مشتریان وب از تو به شما کمک می‌کند تا بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش خود را به سادگی مدیریت کنید و تجربه خرید بهتری را برای مشتریان خود فراهم کنید.